fallback

Xiaomi започва доставките на своя първи електромобил

По време на ценовия пик на своите акции във вторник оценката на компанията успя да засенчи тази на традиционни автопроизводители като General Motors и Ford

11:33 | 03.04.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският производител на смартфони Xiaomi обяви, че е получил повече от 100 хил. поръчки за своя дебютен електромобил SU7, чиито доставки стартираха в сряда (3 април).

„Колата на Xiaomi официално дебютира, истинската революция в интелигентните автомобили официално се появи и Китай и със сигурност ще роди велика компания като Tesla“, заяви изпълнителният директор и основател на Xiaomi Лей Джун, цитиран от Ройтерс.

Първите доставки ще бъдат част от ограничена партида от 5000 автомобила, които компанията вече е произвела. Тези превозни средства са оборудвани с допълнителни аксесоари за първите купувачи.

След представянето на SU7 миналата седмица, Xiaomi предупреди купувачите, че вероятно ще трябва да почакат повече – от четири до седем месеца – преди да получат вече поръчаните автомобили на фона на силното търсене.

Акциите на Xiaomi поскъпнаха с цели 16% във вторник, тъй като SU7 привлече силен интерес, въпреки че една брокерска компания прогнозира, че фирмата ще загуби близо 10 хил. долара на автомобил тази година.

В своя пик във вторник компанията достигна пазарна оценка от 55 млрд. долара при цена на акциите от 17,34 хонконгски долара – по-висока от тази на традиционните автопроизводители General Motors и Ford, чиято капитализация достига съответно 52 млрд. долара и 53 млрд. долара.

SU7 на Xiaomi навлиза на силно конкурентния китайски пазар на електромобили с грабваща вниманието цена - под 30 хил. долара за базовата версия, по-евтино от Model 3 на Tesla.

Въпреки че най-големият автомобилен пазар в света е предизвикателство за новодошлите поради ожесточената ценова война и забавящото се търсене, анализаторите казват, че Xiaomi има по-дълбоки джобове от повечето електромобилни стартъпи и нейният опит в сферата на смартфоните ѝ дава предимство при технологиите.

Компанията генерира по-голямата част от приходите си в размер на 37,5 млрд. долара от продажба на смартфони.

Дебютът на SU7 изпълнява амбицията на Лей, който обяви нахлуването на компанията на пазара на електромобили през 2021 г., обещавайки да инвестира 10 млрд. долара в автомобилния бизнес като „последния голям предприемачески проект“ в живота му.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:33 | 03.04.24 г.
fallback
Още от Новини виж още