Асоциацията на германската автомобилна индустрия сигнализира, че се противопоставя на мита от страна на Европейския съюз (ЕС) срещу вноса на електрически превозни средства от Китай, заявявайки, че това ще доведе до риск от търговска война и ще застраши германските работни места, съобщава Bloomberg.
Докато германският канцлер Олаф Шолц се насочва към Китай в неделя за разговори с държавните лидери, включително президента Си Дзинпин, предупреждението е сигнал за натиска в отношенията между двете икономически сили.
„Текущият бизнес с Китай подсигурява голям брой работни места тук в Германия“, заяви Хилдегард Мюкер, ръководител на асоциация VDA, за Welt am Sonntag. „Трансформацията, която нашите компании в момента финанират с рекордни суми, се финансира и с пари от този централен пазар за продажби“.
Всяко мито, което ЕС наложи, за да компенсира държавните субсидии, които дават на произведените в Китай модели предимство, могат бързо да окажат отрицателно въздействие, ако има търговски конфликт, излагайки на риск целите на ЕС за насърчаване на електрически превозни средства и цифрови технологии, каза тя.
Европейската комисия установи, че има „достатъчно доказателства“, че вносът на нови електрически превозни средства от Китай е получил незаконни субсидии. ЕС предупреди, че производителите могат да пострадат от намаляващи нива на продажби и производство, ако вносът на китайски електрически превозни средства продължи без контрол.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
преди 1 година Приключва ерата на скъпите Западни коли когато фирмите печелиха милиарди. (докатo преди 20-25 години печелеха 500-600 долара от кола сега до 10 % от стойност на колата -чистата печалба ). Китайските коли особено ел. колите им са много по евтини и технологически добре спрямо Западните и трудно е да се конкурират . Европейците след 10-15 години ще загубят голяма част от Световният пазар от който печелеха ----само последните 10 години са спечелили над 450 милиарда долара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар