Асоциацията на германската автомобилна индустрия сигнализира, че се противопоставя на мита от страна на Европейския съюз (ЕС) срещу вноса на електрически превозни средства от Китай, заявявайки, че това ще доведе до риск от търговска война и ще застраши германските работни места, съобщава Bloomberg.
Докато германският канцлер Олаф Шолц се насочва към Китай в неделя за разговори с държавните лидери, включително президента Си Дзинпин, предупреждението е сигнал за натиска в отношенията между двете икономически сили.
„Текущият бизнес с Китай подсигурява голям брой работни места тук в Германия“, заяви Хилдегард Мюкер, ръководител на асоциация VDA, за Welt am Sonntag. „Трансформацията, която нашите компании в момента финанират с рекордни суми, се финансира и с пари от този централен пазар за продажби“.
Всяко мито, което ЕС наложи, за да компенсира държавните субсидии, които дават на произведените в Китай модели предимство, могат бързо да окажат отрицателно въздействие, ако има търговски конфликт, излагайки на риск целите на ЕС за насърчаване на електрически превозни средства и цифрови технологии, каза тя.
Европейската комисия установи, че има „достатъчно доказателства“, че вносът на нови електрически превозни средства от Китай е получил незаконни субсидии. ЕС предупреди, че производителите могат да пострадат от намаляващи нива на продажби и производство, ако вносът на китайски електрически превозни средства продължи без контрол.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс
преди 1 година Приключва ерата на скъпите Западни коли когато фирмите печелиха милиарди. (докатo преди 20-25 години печелеха 500-600 долара от кола сега до 10 % от стойност на колата -чистата печалба ). Китайските коли особено ел. колите им са много по евтини и технологически добре спрямо Западните и трудно е да се конкурират . Европейците след 10-15 години ще загубят голяма част от Световният пазар от който печелеха ----само последните 10 години са спечелили над 450 милиарда долара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар