Египетска компания ще си партнира с втория по големина държавен производител на автомобили в Китай в опит за производство на достъпни електрически автомобили в най-населената страна в Близкия изток, съобщава Bloomberg.
Според сделката дъщерно дружество на египетската GV Investments ще започне местно производство на най-евтиния модел на China FAW Group през първото тримесечие на 2025 г., разкрива Шериф Хамуда, председател на базираната в Кайро фирма. Услугите за превоз ще бъдат ключов целеви пазар за превозните средства, добавя той.
Производството ще бъде увеличено през следващите три до пет години, с цел евентуално производство на автомобили с 65% местни компоненти, които ще бъдат насочени за износ в Близкия изток, Африка, Европа и Латинска Америка, изтъква Хамуда в телефонно интервю. До 20 млн. долара ще бъдат изразходвани за промишлени съоръжения, добави той.
Амбициите на фирмата относно електромобилите са част от стремежите на северноафриканската страна, която е дом на около 105 милиона души, но има не повече от няколко хиляди електромобила. Излизайки от двугодишна икономическа криза, Египет се стреми да насърчи местната индустрия и потенциала на страната като производствен и експортен център.
Държавната El Nasr Automotive Manufacturing Co. от няколко години търси партньори за развитие на собствените си планове за производство на електромобили. Междувременно Al-Mansour Automotive, която развива дългогодишно партньорство с General Motors Co., се е насочила както към производството на електромобили в Египет, така и към вноса и маркетинга на модели на марката Cadillac.
GV Auto планира да започне с пускането на пазара в Египет на Bestune E05, един от най-евтините електромобили в света, който обикновено се използва за таксиметрови услуги. Хамуда отказа да разкрие на каква цена ще се продава превозното средство в Египет. В Китай цените започват от около 17 500 долара.
„Не е лесно да се промени културата“ при автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, изтъква председателят, позовавайки се на скромния брой зарядни станции за електрически модели в страната.
Електрическите автомобили „няма да се разпространят, без правителството да настоява за това“, добавя Хамуда, призовавайки за повече държавни стимули за сектора, за да се насърчат бъдещите купувачи.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България