Южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor Co. отчете рекордно високи тримесечни приходи и печалба за периода април-юни, засенчвайки пазарните очаквания, тъй като благоприятните валутни курсове и силните продажби на някои модели с висок марж подкрепиха приходите, съобщава Ройтерс.
Автомобилният производител обаче предупреди за несигурна перспектива поради засилващата се ценова конкуренция, тъй като инфлацията и високите лихвени проценти притискат потребителите.
„Тъй като потребителското търсене на автомобили отслабва, очакваме засилена конкуренция, като има голяма вероятност размерът на стимулите да се увеличи... създавайки по-строги бизнес перспективи“, изтъква Hyundai в своя финансов отчет.
Компанията, която заедно със своя филиал Kia Corp., се нарежда на трето място по пазарен дял в глобален план, отчете нетна печалба от 4 трлн. вона (2,89 млрд. долара) за тримесечието, което е повече от регистрираните преди година 3,2 трлн. вона.
Анализаторите очакваха печалба в размер на 3,4 трлн. вона.
Hyundai засенчи някои от конкурентите си, включително лидера при електромобилите Tesla, и други традиционни производители на автомобили като Ford чрез увеличаване на продажбите на SUV модели и хибридни превозни средства в САЩ - ход, който също му помогна да компенсира продължителната слабост при търсенето на южнокорейския пазар.
Продажбите на превозни средства в Южна Корея, вторият по големина пазар на Hyundai, се сринаха с 10% през второто тримесечие, тъй като потребителите остават притиснати от ускорената инфлация и слабата икономика.
Продажбите на превозни средства на Hyundai в САЩ са нараснали с 2,2% през второто тримесечие. Продажбите на SUV модели представляват около 80% от общите, докато тези на хибридни превозни средства скачат с 42% спрямо същия период преди година.
Анализаторите изтъкват, че благоприятният валутен курс през второто тримесечие е помогнал за ръста на печалбата на Hyundai.
Stellantis, която се нарежда на четвърто място в света по продажби на автомобили сред производителите, отчете близо 50-процентов срив на нетната печалба през първото полугодие. Маржовете на групата намаляват най-съществено в Северна Америка, ключов регион за печалбата на Stellantis, след като доставките се свиват с 18% на фона на непопулярната моделна гама и ценовия натиск.
Друг основен конкурент на Hyundai в Европа, френската Renault, отчете по-голяма от очакваната оперативна печалба за първата половина на годината поради повишените цени на своите модели и пускането на нови предложения. Концернът записа по-висок оперативен марж от 8,1% за първата половина на годината, спрямо 7,6% година по-рано, като резултатът засенчва очаквания от анализаторите марж от 7,9 на сто.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад