Volkswagen AG очерта петгодишен план за едноименната си марка, който включва пускането на нова евтина електрическа кола. Германската автомобилна група очертава нов път към растежа след постигнатото със синдикатите споразумение за намаляване на разходите, съобщава Wall Street Journal.
Изправен пред трудна икономическа среда, високи вътрешни разходи, охладено търсене на електрически превозни средства и засилваща се конкуренция в лицето на по-евтините китайски модели, Volkswagen прекара месеци в преговори с работническите организации за намиране на начини за повишаване на конкурентоспособността.
След поредица от стачки Volkswagen постигна споразумение със своя профсъюз за намаляване на работната сила с повече от 35 000 позиции и свиване на разходите, като същевременно предотврати евентуалното закриване на фабрики в Германия.
Като част от плановете за възстановяване на марката Volkswagen, в сряда ръководството обяви, че главният завод на компанията във Волфсбург ще се превърне в ключов център за производство на нова изцяло електрическа платформа за компактни автомобили, като евтините базови електрически модели ще формират крайъгълен камък в бъдещия път на марката.
Volkswagen обяви, че ще произведе нов базов електрически модел във Волфсбург, който ще се предлага На цена от около 20 000 евро, когато влезе в производство през 2027 г.
Първият изцяло електрически малък автомобил на компанията, базиран на актуализираната платформа, ще достигне до дилърите през следващата година и ще струва по-малко от 25 000 евро.
„С приключването на преговорите през декември стартирахме най-големия план в историята на Volkswagen“, изтъква главният изпълнителен директор на VW Passengers Cars Томас Шафер. „Ключова стъпка в това е да направим електрическата мобилност привлекателна за всички“, добавя той.
Компанията заяви, че създава пространство във Волфсбург за модерни технологии и въвежда нови производствени процеси, за да превърне завода в център за изцяло електрически компактни автомобили, като същевременно разработва платформа от следващо поколение, която ще се използва и за други марки в групата.
Това има за цел да създаде следващото поколение електрически Golf, базиран на новата платформа, наред с електрическия T-Roc.
„Сега ще бъде изключително важно да работим последователно върху подготовката, необходима за успеха през идните години“, посочва Даниела Кавало, председател на работническия съвет на Volkswagen. „Volkswagen трябва да определи курса по отношение на сложността, работните процедури и синергичните ефекти“, добавя тя.
Компанията обяви, че си е поставила цел за своята едноименна марка да се превърне във водещ в технологично отношение производител в световен мащаб до 2030 г. и в същото време ще засили конкурентоспособността чрез синергии при разходите и разширяване на съществуващото портфолио от модели.
Компанията се стреми да пусне девет нови модела до 2027 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим