Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял, повиши прогнозата си за оперативната печалба за годината с 9%, подчертавайки увереността в способността си да се справи с щетите около потенциалните мита на САЩ, съобщава Ройтерс.
Японската група повиши перспективата за печалбата за текущата фискална година, която приключва в края на март, до 4,7 трлн. йени (30,7 млрд. долара) спрямо 4,3 трлн. йени, очаквани по-рано.
Преразглеждането отразява усилията на Toyota за укрепване на рентабилността чрез задържане на стимулите, повишаване на цените и стабилизиране на производството, става ясно от презентационните материали. Компанията също така очаква да спечели от слабата йена.
Toyota направи ревизия, въпреки че отчете по-ниска от очакваното печалба за третото тримесечие, като това беше втори пореден тримесечен спад на печалбата.
Оперативната печалба за тримесечието до края на декември възлиза на общо 1,22 трлн. йени, което е спад от 28% спрямо резултата, отчетен година по-рано и изостава от прогнозата на анализаторите за 1,42 трлн. йени.
През последните тримесечия печалбата на Toyota беше стимулирана от силното търсене на хибридни автомобили в САЩ и на други големи пазари.
По региони оперативната печалба в Северна Америка, която включва най-големия пазар по обеми – САЩ, спада с 63% през първите девет месеца на фискалната година главно поради намаляването на обема на продажбите и по-високите разходи, свързани с персонала.
Печалбат в Китай също се понижава през този период, притисната от по-високите маркетингови разходи, тъй като автомобилният производител се опитваше да запази пазарния си дял на фона на тежката конкуренция от страна на китайските марки.
Toyota обяви, че ще създаде изцяло притежавана компания в Шанхай за разработване и производство на електрически превозни средства и батерии за своята луксозна марка Lexus, като производството ще започне през 2027 г. и ще има първоначален годишен капацитет от около 100 000 превозни средства.
Миналата седмица Toyota отчете глобални групови продажби от 10,8 млн. автомобила за 2024 г., което я прави най-продавания автомобилен производител в света за пета поредна година.
Групата обаче продължава да изостава при въвеждането на напълно електрическите коли, задвижвани с батерии (BEV). През 2024 г. компанията продаде 139 892 електромобила, докато обемът на хибридите достига 4,2 млн. броя.
По-рано Toyota се ангажира да продаде 1,5 млн. електромобила до 2026 г. и 3,5 млн. броя през 2030 г. Целите са част от по-широката стратегия за намаляване на емисиите наполовина до 2035 г. и постигане на въглеродна неутралност до средата на века. Но по-късно Toyota сви целите си за електрифициране, включвайки и хибриди в прогнозите си.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа