IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Volkswagen избира платформата на Dassault Systemes за оптимизиране на производството

Германците ще използват архитектурата 3DEXPERIENCE за разработване на нови модели и ускоряване на тяхното пускане на пазара

20:18 | 04.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Френската софтуерна група Dassault Systemes е постигнала дългосрочно партньорство с Volkswagen Group за ускоряване на прехода на германския автомобилен производител към софтуерно дефинирани превозни средства, съобщава Ройтерс.

Водещата софтуерна платформа 3DEXPERIENCE на Dassault беше избрана от Volkswagen за негова основна инженерна и производствена архитектура, изтъква френската компания.

„Volkswagen ни избра да стандартизираме инженеринга и производството за цялата група, за да съкратим времето за реализиране на нови продукти и прехода към софтуерно дефинирано превозно средство“, заяви финансовият директор на Dassault Рувен Бергман по време на пресконференция.

Компаниите не разкриват финансови подробности по сделката.

През 2023 г. Dassault представи съвместно с Renault, производителя на чипове STMicroelectronics NV, телекомуникационния оператор Orange SA, компанията за киберзащита Thales SA и IT доставчика Atos SE футуристичен концептуален автомобил, подчертаващ напредъка в биометрията, енергийната ефективност и киберсигурността.

Автомобилът H1st Vision, базиран на дизайна на Renault Scenic и показан в Париж на конференцията VivaTech, предлага цели 20 иновации, сред които изпъква технологията за двупосочно зареждане „от автомобила към мрежата“, която свързва електроразпределителната мрежа с колата по време на пиковите периоди на потребление, за да се ограничат комуналните сметки.

Междувременно Volkswagen се намира в разгара на мащабно преструктуриране и планира да съкрати над 35 хил. работни места, опитвайки се да възстанови позициите си в Китай и да се противопостави на слабото търсене в Европа, което допълнително свива неговата рентабилност.

Отделно Volkswagen съобщи, че тази година ще се сблъска с допълнителни разходи в размер на 1,5 млрд. евро от по-строгите стандарти на Европейския съюз (ЕС) за въглеродните емисии от автомобилите, на които компанията не успява да отговори.

Очакваните разходи включват възможни наказания за надвишаване на по-строгата цел за емисиите на ЕС. Компанията очаква също така печалбата ѝ да пострада поради задължението да продава повече електромобили за сметка на доходоносните модели с двигатели с вътрешно горене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:18 | 04.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още