Германският автомобилен производител Volkswagen AG понижи финансовите си перспективи за годината, като нарастващите разходи за митата, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, се отразиха на тримесечните печалби на премиум марките Audi и Porsche, съобщава Bloomberg.
Компанията вече очаква оперативна възвръщаемост на продажбите от едва 4%, в сравнение с поне 5,5% преди това, след като американските мита увеличиха разходите с още 1,3 млрд. евро през първото полугодие.
Volkswagen отчете оперативна печалба от 3,8 млрд. евро за тримесечието, приключило на 30 юни, което е с 29% по-малко спрямо предходната година, позовавайки се на митата и разходите за преструктуриране.
Концернът също така посочи вътрешнофирмените разходи за преструктуриране и по-големи продажби на електрически превозни средства с по-нисък марж като причини за промяната в прогнозата.
Най-големият европейски производител на автомобили по пазарен дял е притиснат да намали разходите и да подобри продуктите си, за да се справи с кризите на три ключови пазара. Налозите на Тръмп намаляват продажбите и печалбите на зависимите от вноса Audi и Porsche AG, докато приглушеното търсене и високите производствени разходи натежават на печалбите в Европа.
Групата също така губи пазарен дял в Китай, където потребителите все по-често избират местни марки, начело с BYD.
Volkswagen сега прогнозира непроменени приходи за годината, спрямо 5% ръст преди това, и също така понижи перспективата си за свободния паричен поток. Долният край на прогнозата на групата предполага, че американските мита в размер на 27,5% ще се запазят през втората половина на годината, докато горният край предвижда митата да бъдат намалени до 10%.
Германският производител не е единственият автомобилен концерн, изправен пред подобни предизвикателства: Някои от неговите конкуренти се сблъскват с нестабилност в ръководството, като Stellantis NV наскоро назначи нов главен изпълнителен директор, а Renault SA търси заместник на Лука де Мео.
Volkswagen разчита на партньорства с Rivian Automotive Inc. в САЩ и китайската Xpeng Inc. за укрепване на продуктите си, въпреки че новите модели от тези усилия няма да бъдат налични преди 2026 г.
Късно в четвъртък, подразделението за товарни превози на Volkswagen, Traton SE, понижи перспективите си поради търговските пречки, както и слабия икономически растеж в Европа и намаляващите поръчки в Бразилия. Коригираната оперативна печалба на звеното се срина с 29% през второто тримесечие.
Все пак има и повод за оптимизъм. Едноименната марка VW отбеляза ръст на продажбите на електромобили в Европа през последните месеци благодарение на отстъпките и бойкота на потребителите спрямо Tesla Inc. заради политическата дейност на Илон Мъск. Доставките на електромобили на групата Volkswagen в региона са се увеличили със 73% през второто тримесечие, водени от силното търсене на модели като VW ID.5, Audi Q4 e-tron и Skoda Enyaq.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил