Porsche AG е започнала да търси нов главен изпълнителен директор, който да замени Оливер Блуме на фона на нарастващия натиск от страна на инвеститорите той да се откаже от двойната си роля и да се съсредоточи върху възстановяването на Volkswagen AG, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Собствениците на германския производител на луксозни автомобили, семействата Порше и Пиех, са провели разговори с потенциални кандидати за поста. Преговорите обхващат един външен и един вътрешен мениджър, изтъкват източниците.
Блуме ръководи Porsche от 2015 г. и запази позицията си дори след като наследи Херберт Дийс като главен изпълнителен директор на компанията майка Volkswagen седем години по-късно. Двойната му роля е източник на безпокойство за инвеститорите, тъй като двете автомобилни компании изпитват затруднения на фона на американските мита, намаляващите печалби и спадащите продажби в Китай.
Porsche понижи финансовите си перспективи два пъти тази година, докато Volkswagen е в процес на преструктуриране.
Блуме многократно е заявявал, че двойната му роля като главен изпълнителен директор на VW и Porsche е временна, като коментарите относно неотдавнашния финансов отчет показват, че иска да ръководи компанията през непосредствените предизвикателства в лицето на американските мита и втория кръг от преговори с работниците, преди да се оттегли.
„Все още не сме определили дата и ще видим как ще се развият нещата тази година“, заяви Блуме пред журналисти миналия месец, добавяйки: „Ще ви информираме своевременно, когато сме готови“.
Управлението е належащ въпрос във Volkswagen и Porsche от десетилетия, като миноритарните инвеститори се оплакват, че ръководителите често заемат множество позиции в различни бордове и че Порше и Пиех диктуват вземането на ключови решения.
Германските медии спекулират от месеци относно избирането на потенциален наследник на Блуме в Porsche. Михаел Щайнер, ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност в автомобилния производител, наскоро беше назначен за заместник на Блуме в Porsche и е смятан от мнозина за основен кандидат за поста му.
През юли Блуме стартира преговори за пореден кръг от мерки за намаляване на разходите, за да помогне на германския автомобилен производител да се справи с предизвикателствата в Китай и с търговските бариери на САЩ. Ръководителят, който през март обяви допълнителни спестявания при представянето на резултатите на концерна за 2024 г., не предостави никакви подробности за възможните мерки за икономии.
„През втората половина на 2025 г. представителите на работодателите и служителите ще договорят втори структурен пакет, за да осигурят дългосрочните резултати на компанията“, става ясно от писмо на ръководството на компанията. „Нашият бизнес модел, който ни е служил добре в продължение на много десетилетия, вече не работи в сегашния си вид“.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО