IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Лоби: Забраната на ЕС за продажба на коли с двигател с вътрешно горене не е осъществима

Постигането на целите за въглеродните емисии в днешната реалност „вече не е осъществимо“, изтъкват представители на автомобилната индустрия

10:34 | 27.08.25 г. 22
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европейските производители на автомобили заявиха, че планираната от Европейския съюз (ЕК) забрана за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене вече не е реалистична, предупреждавайки, че климатичните регламенти рискуват да отслабят автомобилната индустрия в региона и нейната мрежа от доставчици.

В писмо лидерите на основните лобистки групи в индустрията призовават председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен да преразгледа плановете за постепенно премахване на превозните средства, задвижвани с изкопаеми горива, до средата на следващото десетилетие, твърдейки, че доминиращата позиция на Китай във веригата на доставки на електрически превозни средства и новите търговски бариери на САЩ създават допълнителни пречки, съобщава Bloomberg.

„Европейският план за трансформация на автомобилната индустрия трябва да загърби идеализма и да признае настоящите индустриални и геополитически реалности“, заявяват в писмото президентът на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА) Ола Калениус и президентът на Европейската асоциация на автомобилните доставчици Матиас Цинк.

По думите им постигането на целите за въглеродните емисии за 2030 г. и 2035 г. в днешната реалност „вече не е осъществимо“.

Калениус ръководи германския производител на премиум автомобили Mercedes-Benz Group AG, а Цинк е начело на доставчика Schaeffler AG.

Намесата на лобистките групи подчертава нарастващата пропаст между климатичните амбиции на Европа и икономическата реалност в най-големия регионален производствен сектор. Автомобилните производители са пуснали на пазара десетки електрически модели, които обаче все още съставляват само около 15% от продажбите, с неравномерно приемане в Европейския съюз (ЕС).

Концерните продължават да генерират по-голямата част от приходите си от модели с двигатели с вътрешно горене, особено от големи SUV-ове и премиум автомобили, което подчертава предизвикателството пред бързата промяна. Доставчиците също са подложени на натиск, подчертан от компании като Continental AG, които съкращават работни места, и Valeo SE, която понижи очакванията си за рентабилността, тъй като търсенето на електромобили се охлажда, а разходите за финансиране се покачват. Това е натиск, който анализаторите очакват да стимулира по-нататъшно преструктуриране по цялата верига на доставки.

Досега политиците в ЕС защитаваха целта за 2035 г., определяйки я като съществена за постигане на климатичните цели на блока. Екологичните групи твърдят, че предупрежденията на индустрията са преувеличени, посочвайки стабилния растеж на продажбите на електрически превозни средства и вълната от нови европейски проекти за производство на батерии.

Забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене беше одобрена с мнозинство в Брюксел след години на дебати, като някои страни, включително Франция и Нидерландия, вече приведоха националните си политики в съответствие с нея.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:26 | 27.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

20
rate up comment 2 rate down comment 1
Solar Power
преди 3 месеца
Кисимка алди и другите ползвайте интелекта ... ВЕ хора ! Простичко е ! И ако не вярвате на западните ползвайте китайския. Научете нещо. ХХАХАХАХХА
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 4 rate down comment 1
Solar Power
преди 3 месеца
До: cyclopДаже знам къде ще се спасиш ! В расия :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 4 rate down comment 1
Solar Power
преди 3 месеца
До: AлexaндpoОсвен това нали си за Китай и брикс ? Някога погледна ли в Китай колко ел коли има и колко се продават ? Хайде погледни подготви се и ела пак. рашките умират без петрола след 2-3 години !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 4 rate down comment 0
Solar Power
преди 3 месеца
До: AлexaндpoАндрю отвори plugshare и виж сам зарядните станции :) хахахаххаха освен това тези не са всичките ама на руски партенки какво да напишеш ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 3 rate down comment 2
Solar Power
преди 3 месеца
До: cyclopЦиклоп ти някога виждал ли си ел системата на ЕС и дори и на България и какво произвежда ? Има сайт в реално време eso.bg и можеш да провериш. Преди да говориш руски партенки погледни сам :) Хахаха. И между другото преди месец бях в Германия и смених ел автомобила с друг от някакво село го взех. 3 дни бях там. В селото продаваха по 10 коли на ден в кия. Само електрички нищо друго не се купуваше ! Много неподготвени хора има тук ! С много ниско образование четящи руские глупости ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 2
Solar Power
преди 3 месеца
И щи кисимка ? Аз съм офгрид от 15 години и карам ел кола и нямам никакви грижи години даже 10 минаха и повече. И някой ще каже скъпо ... ами НЕ Е скъпо за 20 бона станах офгрид. Нито цент за брадатите или рашките терористи ! Излишъка лятото копам биткойнчета. Е смятайте си ги вие :) Важното е ,че реших отдавна да сменя фосилните горива и да елиминирам рашката растация !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 2
Кисимов
преди 3 месеца
само трябва да се смени цифрата отпред вместо 2035 и 2050 да станат 3035 о 3050 или 20035
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 4 rate down comment 20
zelka007turbo
преди 3 месеца
До: cyclop ... Не говори в множествено число за "не-то" ... съсредоточи се в собственият си пъп и не пришивай други към религията си ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 24 rate down comment 6
cyclop
преди 3 месеца
Спасението е да кажем НЕ на измамата клаймъхченч-причинен-от-човека, която е троянски кон за въвеждане на "мерки", по-лоши и античовешки от провалените социалистически строеве.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 19
zelka007turbo
преди 3 месеца
До: cyclop ... спасявай се докато е време , не стой туканка ... :))) ... електричките дебнат отвсякъде !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още