Доставчиците на батерии за електрически превозни средства, включително BYD Co. и EVE Energy Co., трябва да засилят усилията си за преминаване към чиста енергия в производствените си обекти и да намалят емисиите във веригите на доставка, призова екологичната група „Грийнпийс“.
Прегледът на организацията с нестопанска цел относно емисиите в сектора установява, че седем от общо десет големи производители на литиево-йонни батерии не са обявили ясни цели за напредък в поне една от двете ключови области - приемането на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) и намаляване на климатичния отпечатък на техните доставчици.
„Използването на електроенергия и снабдяването със суровини са двата най-големи двигателя на емисиите при производството на батерии“, изтъква активистката на „Грийнпийс“ за Източна Азия Ерин Чой. „Липсата на ангажименти поставя под въпрос дали водещите производители на батерии са сериозни по отношение на декарбонизацията“, добавя тя.
Според BloombergNEF използването на батерии в превозни средства и за поддръжка на електрическите мрежи води до намаляване на емисиите в транспорта и енергетиката – два сектора, които са от решаващо значение за перспективите на света да постигне целите за въглеродна неутралност. Въпреки това, производителите на технологии трябва да ограничат въздействието върху климата на собствените си индустрии.
Най-големите производители на батерии в света. Графика: Bloomberg
Много водещи доставчици на батерии разполагат с центрове за производство на батерии в Китай и Полша, където енергийните системи са силно зависими от изкопаемите горива. „Осигуряването на зелена енергия е най-ефективният лост за производителите на батерии да отделят производството от въглеродно интензивните мрежи“, подчертава „Грийнпийс“.
Групата изтъква, че производителите трябва да определят специфични цели за намаляване на емисиите и крайни срокове за доставчиците на материали с въглероден отпечатък, както и да предложат по-голяма прозрачност при представянето и отчитането на напредъка около тези цели.
Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), най-големият производител на батерии в света, който снабдява автомобилни концерни като Tesla Inc., Volkswagen AG и Ford Motor Co., е сред производителите, въвели по-строги климатични политики, изтъкват от „Грийнпийс“.
CATL вече съобщи, че преките емисии от производствената си дейност са се увеличили с приблизително 5% за миналата година спрямо 2023 г., като производството се е увеличило с почти една трета. CATL предлага стимули на доставчици, които намаляват емисиите.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца До: Alex Silver: Но за сметка на това една калафатска климатоложка, която се похвали тук, че заради климата (или климакса - не съм сигурен) карала вече трета зима с летни гуми, ще почне да кара и лятото със зимни, за да доказва климатичните промени. Не, че един познат касскетт не кара и сега през лятото със зимните гуми, защото имал пари за мерцедес 7-*** ръка, ама не му стигат за летни гуми. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца Колкото и да тормозят производителите, климатът няма как да се промени с мерките на Коза Ностра. Затова пък, когато удари поредното заледяване в близките години, с тия перки и фотки няма да има енергия за правене на ковчези. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца "Климатичен отпечатък"? СО2 ли, който в природата е 0.04%, а генерираната от човешката дейност част е 0.5% от тия 0.04%, а всичко останало е резултат от вулканична дейност и бактериите в Световния океан? Зелената Коза ностра никога няма да позволи да и отнемат сладкия кокал. Както сполучливо "запуши" озоновата дупка за петдесетина милиарда и получи абсолютен монопол. А сега мегданът за работа е безкраен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар