Ford Motor вярва, че неговият завод за батерии за електрически превозни средства в Мичиган на стойност 3 млрд. долара, който е завършен на 60%, ще отговаря на условията за федерални данъчни облекчения за производство, съобщава Ройтерс.
През май Ford предупреди относно възможността правителството на САЩ да премахне данъчните облекчения, които подкрепят производството на батерии за електрически превозни средства, използващи китайска технология, във версията на законодателството, предложена от Камарата на представителите, припомня Ройтерс.
Във вторник американският концерн заяви, че заводът в Мичиган, който ще осигури работа за около 1700 души, „е напът да се класира за данъчен стимул за производство – победа за нашите клиенти и победа за американската конкурентоспособност“.
Ford посочва, че заводът, чието създаване беше обявено през февруари 2023 г., се очаква да започне да произвежда батерии през 2026 г.
Алиансът на производителите на автомобили - група, представляваща General Motors, Ford, Toyota, Volkswagen и други концерни, приветства окончателния законопроект за преразглеждане на формулировката на данъчния стимул за производство на батерии, който „запазва свързаното с автомобили модерно производство в цялата страна и забранява на китайските компании да отговарят на условията“.
Миналата година Ford получи ограничен пакет от стимули от Мичиган за завода за батерии, след като намали очакваното производство, за да отрази забавящото се търсене на електрически превозни средства. Заводът е обект на критики от страна на някои законодатели заради връзките му с китайската компания Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).
Всеобхватното данъчно и бюджетно законодателство атакува електрическите превозни средства по редица фронтове. На 30 септември се прекратява данъчното облекчение от 7500 долара за закупуване или лизинг на нови електрически превозни средства, както и стимулът от 4000 долара за употребявани електрически превозни средства.
Отделно американските автомобилни производители ще получат значителни ползи от закона, който също така премахва санкциите за неспазване на целта за среден разход на гориво за корпорациите, което улеснява автомобилните производители да произвеждат превозни средства, задвижвани с бензин.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”