Алуминият, произведен с възобновяема енергия и чрез рециклиране, помага на германския автомобилен производител Mercedes-Benz Group AG да намали емисиите въглероден диоксид при производството на новата си линия електрически превозни средства - част от по-широки усилия за декарбонизация на дейността на компанията, съобщава Ройтерс.
Mercedes използва нисковъглероден алуминий, разработен в партньорство с норвежкия производител на метали Norsk Hydro, за да произведе своя нов електрически модел CLA.
Сътрудничеството между двете компании е пример за това как производителите на премиум потребителски продукти са готови да плащат повече за суровини в замяна на по-екологичен профил, изтъкват представители на партньорите.
„Разбира се, има допълнителни разходи от използването на нисковъглеродна стомана или алуминий“, посочва Гунар Гутенке, вицепрезидент по снабдяването и качеството на Mercedes-Benz. „Устойчивостта и желаните продукти, като тези, които произвеждаме, вървят ръка за ръка“, добавя той.
Компаниите отказаха да предоставят подробности около разходите, но заявиха, че новият модел CLA е произведен с 40% по-малко емисии спрямо своя конвенционален предшественик с двигател с вътрешно горене.
Въпреки че декарбонизацията на веригите на стойност може да бъде скъпа, партньорствата предлагат начин за споделяне на тежестта, така че тя да не се поема само от производителите или клиентите, изтъква главният изпълнителен директор на Norsk Hydro Айвинд Калевик.
Според него цената на метала не възпира купувачите, дори на пазара за алуминий.
„Наблюдаваме нарастващо търсене на нисковъглеродни продукти“, добавя Калевик.
Металът, произвеждан за Mercedes в завода Aardal на Norsk Hydro на брега на Норвегия, генерира само 3 кг емисии въглероден диоксид на килограм алуминий в сравнение със средните за индустрията 16,7 кг, посочват компаниите.
В сплавта е включена една четвърт от алуминиевия скрап, което допълнително намалява обема на първичния метал от енергоемката топилна пещ.
В миналото Mercedes беше критикуван заради рекламна кампания, подчертаваща устойчивостта, в момент, когато компанията беше изправена пред съдебен иск от климатична група в Германия относно въздействието ѝ върху околната среда. Делото беше прекратено от германски съд през 2022 г.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
преди 2 месеца "Декарбонизацията" е голямата измама на века. Това си е чисто продаване на "зелен хайвер", защото СО2 няма никакво отношение към климатичните промени, но носи огромни и лесни доходи на новите Остап Бендеровци, от порядъка на стотици милиарди годищно, че и повече. Кой е луд да се откаже от пари, взети за продажба на въздух? А и с тия огромни суми е фасулска работа да се "финансират" съответните учЕни, които да твърдят това, което е необходимо? Кой не би постъпил така? Само някой будалла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар