Mercedes-Benz Group AG сменя своя главен технологичен директор Маркус Шефер, докато германският производител на луксозни автомобили планира допълнителни съкращения на разходите, съобщава Bloomberg.
Настоящият директор на производството Йорг Бурзер ще поеме поста на Шефер от 1 декември. Ръководителят на Mercedes-AMG Михаел Шибе ще наследи Бурзер и ще се присъедини към управителния съвет на групата.
Тези рокади може да затегнат контрола на главния изпълнителен директор Ола Калениус върху автомобилния производител, който се сблъсква с високи разходи и засилваща се конкуренция в Китай.
Шибе, който в момента ръководи портфолиото от премиум сериите AMG, Maybach и G-Class, е един от най-близките съюзници на Калениус и помага за прилагането на стратегията на главния изпълнителен директор за по-добра пазарна позиция.
„Целта е да се ускори допълнително трансформацията на компанията с ясен фокус върху стойността за клиента, технологичното съвършенство и оперативната ефективност“, изтъква Mercedes.
Шефер ще се оттегли след три десетилетия в Mercedes. Той играе централна роля в усилията на автомобилния производител за дигитализация и електрификация, като ръководи разработването на операционната система MB.OS.
Бурзер отговаря за производството и веригите на доставка от 2019 г., като си е заслужил признание за това, че прави по-гъвкави фабриките на Mercedes. Под негово ръководство компанията въведе смесено сглобяване на автомобили с двигател с вътрешно горене, хибридни и електрически автомобили – промяна, която ѝ помогна да се адаптира към новата пазарна и производствена реалност.
Шибе подпомага увеличаването на продажбите на автомобили от висок клас и е смятан за ключов играч в стратегията на Калениус, фокусирана върху лукса. Откакто поема AMG през 2023 г., той пуска на пазара високопроизводителни версии на редица модели, които затвърждават ценовата позиция на групата. Maybach отчете рекордни нива на доставки под негово ръководство, водени от силното представяне в Китай и САЩ, докато G-Class остава един от най-печелившите модели на Mercedes.
Междувременно базираният в Щутгарт производител се сблъсква с високи разходи и въпроси относно стратегията си за разширяване в сегмента на луксозните автомобили. Високите разходи за нови технологии и отслабващият световен пазар на премиум автомобили свиват рентабилността, докато ограничаването на производството на по-евтини модели прави Mercedes по-зависим от търсенето на скъпи електрически превозни средства.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ