Mercedes-Benz Group AG сменя своя главен технологичен директор Маркус Шефер, докато германският производител на луксозни автомобили планира допълнителни съкращения на разходите, съобщава Bloomberg.
Настоящият директор на производството Йорг Бурзер ще поеме поста на Шефер от 1 декември. Ръководителят на Mercedes-AMG Михаел Шибе ще наследи Бурзер и ще се присъедини към управителния съвет на групата.
Тези рокади може да затегнат контрола на главния изпълнителен директор Ола Калениус върху автомобилния производител, който се сблъсква с високи разходи и засилваща се конкуренция в Китай.
Шибе, който в момента ръководи портфолиото от премиум сериите AMG, Maybach и G-Class, е един от най-близките съюзници на Калениус и помага за прилагането на стратегията на главния изпълнителен директор за по-добра пазарна позиция.
„Целта е да се ускори допълнително трансформацията на компанията с ясен фокус върху стойността за клиента, технологичното съвършенство и оперативната ефективност“, изтъква Mercedes.
Шефер ще се оттегли след три десетилетия в Mercedes. Той играе централна роля в усилията на автомобилния производител за дигитализация и електрификация, като ръководи разработването на операционната система MB.OS.
Бурзер отговаря за производството и веригите на доставка от 2019 г., като си е заслужил признание за това, че прави по-гъвкави фабриките на Mercedes. Под негово ръководство компанията въведе смесено сглобяване на автомобили с двигател с вътрешно горене, хибридни и електрически автомобили – промяна, която ѝ помогна да се адаптира към новата пазарна и производствена реалност.
Шибе подпомага увеличаването на продажбите на автомобили от висок клас и е смятан за ключов играч в стратегията на Калениус, фокусирана върху лукса. Откакто поема AMG през 2023 г., той пуска на пазара високопроизводителни версии на редица модели, които затвърждават ценовата позиция на групата. Maybach отчете рекордни нива на доставки под негово ръководство, водени от силното представяне в Китай и САЩ, докато G-Class остава един от най-печелившите модели на Mercedes.
Междувременно базираният в Щутгарт производител се сблъсква с високи разходи и въпроси относно стратегията си за разширяване в сегмента на луксозните автомобили. Високите разходи за нови технологии и отслабващият световен пазар на премиум автомобили свиват рентабилността, докато ограничаването на производството на по-евтини модели прави Mercedes по-зависим от търсенето на скъпи електрически превозни средства.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?