Ferrari NV отчете силна печалба за третото тримесечие, след като по-високите цени и търсенето на персонализирани опции помогнаха на производителя на луксозни автомобили да преодолее опасенията относно американските мита и по-слабите продажби в Китай, съобщава Bloomberg.
Приходите през третото тримесечие растат със 7,4% до 1,77 млрд. евро спрямо същия период на предходната година. Печалбата на италианската компания преди лихвите, данъците, амортизацията и обезценката се увеличава с 5% до 670 млн. евро. И двата резултата засенчват очакванията на анализаторите.
Доставките на модели, включително SF90 XX и 12 Cilindri, подкрепят резултата, както и повечето клиенти, търсещи изгодни опции за персонализация. Това компенсира въздействието на американските мита и по-ниските нива на доставки на модела Daytona SP3 на стойност 2,3 млн. долара.
Печалбата преди лихвите и данъците напредва със 7,6% до 503 млн. евро. Печалбата на акция се увеличава с 2,9% до 2,14 евро на акция.
Свободният паричен поток също расте – с 0,3% до 365 млн. евро.
Най-ценният европейски автомобилен производител повиши цените на своите модели в САЩ, за да се справи с ефектите от търговската политика на президента Доналд Тръмп. Компанията произвежда всички свои превозни средства в Италия, което означава, че е задължена да плаща налог върху вноса от 15% за автомобили, доставяни от Европейския съюз (ЕС).
Дори Ferrari, която обикновено е имунизирана срещу пазарните колебания, изпитва затруднения при преминаването към електрически превозни средства. На събитие с инвеститори през октомври главният изпълнителен директор Бенедето Виня сигнализира, че компанията прави крачка назад от амбициите си за електрификация, като запазва фокуса върху моделите с двигатели с вътрешно горене, които са в основата на гамата ѝ. Първият изцяло електрически модел на производителя, Elettrica, ще дебютира следващата година.
Финансови показатели на Ferrari за третото тримесечие. Източник: Ferrari
Китай също предлага предизвикателства, като търсенето на луксозни стоки в страната се срина на фона на скорошните данъчни промени, насочени към покупките на автомобили от висок клас. Доставките на компанията през третото тримесечие до континентален Китай, Хонконг и Тайван се понижават с 12%.
Ferrari се намира в преходен етап, тъй като доставките на лимитираната серия Daytona SP3 са напът да приключат, а по-нови модели като 12 Cilindri и хибридния суперавтомобил F80 ще го я наследят.
Въпреки че Ferrari запазва рентабилността си до голяма степен непокътната, конкурентите ѝ в Европа се сблъскват със забавящото се търсене. През октомври Porsche AG отчете първата си тримесечна загуба, откакто листна акциите си на борсата във Франкфурт, след като се оттегли от първоначалните планове за ускорена електрификация. В същото време Audi понижи перспективите си за печалба на фона на интензивната конкуренция и продължаващото напрежение във веригата на доставки.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите