Hyundai Motor Co. заяви, че американските мита са я натоварили с допълнителни разходи на стойност около 1,8 трлн. вона (1,3 млрд. долара) само през третото тримесечие, въпреки че търговското споразумение между САЩ и Южна Корея, което понижи натиска на налозите, може да предложи на автомобилния производител известно облекчение, съобщава Bloomberg.
Споразумението между Вашингтон и Сеул ще намали американските мита върху вноса на южнокорейски автомобили от 25% на 15% и е част от по-широка сделка, според която Южна Корея обещава инвестиции в САЩ в размер на общо 350 млрд. долара. Налагането на мита нанесе тежък удар върху водещите южнокорейски производители на автомобили, тъй като преди това голяма част от техния внос за американския пазар не беше облаган с такси.
„Най-голямото предимство е, че несигурността около митата е разрешена“, заяви главният финансов директор на Hyundai Лий Сьон-джо. „Сега знаем как да работим в бъдеще и имаме повече яснота в каква посока да действаме“, добавя той.
Hyundai беше изложена на особено висок риск от американските мита, тъй като търговските преговори се проточиха с месеци и компанията се озова в центъра на безпрецедентна имиграционна акция в съоръжение за батерии на съвместното предприятие с LG Energy Solution Ltd. в Джорджия, което допълнително разклати политическите връзки между САЩ и Южна Корея.
Миналия месец Hyundai понижи очакванията си за печалбата за 2025 г., въпреки че повиши прогнозата си за общите приходи, засилвайки инвестициите в САЩ, за да смекчи въздействието на митата.
Компанията разкри повече подробности за плановете си за САЩ по време на представяне на тримесечния си отчет. Очаква се Hyundai да пусне на американския пазар нов хибриден автомобил Palisade през четвъртото тримесечие, като планира да го произвежда в страната.
Това допълва предварително обявените планове, включително ангажимента за инвестиране на рекордните 21 млрд. долара в САЩ до 2028 г. за разширяване на производството и създаване на около 14 хил. директни работни места. Инициативата включва 9 млрд. долара за увеличаване на фабричното производство до около 1,2 млн. превозни средства годишно.
Hyundai също така разширява производството във фабриките си в Алабама и Джорджия и укрепва гамата си от хибриди, за да съживи търсенето в Северна Америка, ключов двигател на растежа, като същевременно въвежда местно проектирани или произведени електрически модели в Европа, Индия и Китай.
Въпреки че скорошното търговско споразумение предлага яснота, автомобилната индустрия в Южна Корея продължава да се сблъсква с проблеми. Производители, включително Hyundai, очакват засилена конкуренция от страна на японските марки, чийто внос в САЩ също подлежи на 15% мита.
Според Лий се очаква търсенето на електрически превозни средства в САЩ да отслабне, след което да се възстанови около 2030 г., докато продажбите на екологични модели в Европа ще останат стабилни до 2027-2028 г.
Hyundai отчете спад от 29% на оперативната печалба за третото тримесечие до 2,54 трлн. вона, което отговаря на оценките на анализаторите. Приходите са се увеличили с 8,8% до 46,7 трлн. вона, което е рекорд за третото тримесечие.
Доставките на едро достигат малко над 1 млн. превозни средства, което е с 2,6% повече спрямо същото време на 2024 г. Продажбите в Северна Америка са се увеличили с близо 13%, докато тези на електрически и хибридни автомобили в Европа скачат с 42%. Благоприятните валутни курсове също помагат за печалбата.
Hyundai заяви, че е направил първата копка на нов завод за производство на водородни горивни клетки в Южна Корея. Съоръжението е инициатива на стойност 930 млрд. вона, насочена към производството на 30 хил. горивни клетки годишно за леки коли, кораби и строителна техника, и се очаква да бъде завършено през 2027 г.


Работи се по нова среща между Путин и Тръмп
Мъж почина след токов удар
Снежана Апостолова изпълнява функциите кмет на Варна на 17 ноември
От 20 ноември започва работа „Зелената зона“ във Варна
Какво ще бъде времето във вторник?
САЩ обявяват картел, свързван с Мадуро, за чуждестранна терористична организация
Японските ритейлъри понесоха удар от напрежението Пекин-Токио
Китай предупреди гражданите си да не пътуват до Япония
Токио праща делегация в Китай след коментар на премиера Такаичи за Тайван
Военновременното рали на израелските пазари преминава в мирен подем
Знаете ли какъв е срокът на годност на бензина?
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Тези автомобили могат да изненадат неприятно още преди 150 000 км
7 автомобилни системи, които страдат само след месец престой
Honda и Nissan все пак ще произвеждат коли заедно
Най-новият български сериал "Мамник" в ефира на Bulgaria ON AIR
Няма лесни решения: Урсула призова ЕС да запълни дупката в бюджета на Украйна
Фестивал на авторския театър ще се проведе в София
Диана Русинова и ЕЦТП ще атакуват в съда по-скъпото паркиране в София
Григор Димитров завършва сезона 44-ти в света