Toyota Motor Corp. отчете рекордно високи глобални продажби през първата половина на фискалната година, тъй като растежът в САЩ помогна за компенсиране на слабото представяне на японския концерн в Япония и Китай, съобщава Bloomberg.
Глобалните продажби — включително тези на дъщерните дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd. — растат с почти 3% през септември спрямо предходната година до 949 153 превозни средства. Производството е нараснало за периода с 9% до 1 036 106 превозни средства.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял успя да постигне общ растеж въпреки нестабилността в Китай и търговското напрежение, породено от митата на президента на САЩ Доналд Тръмп. Компанията произведе и продаде рекорден брой превозни средства за седем поредни месеца тази година, въпреки че серията ѝ беше прекъсната през август.
Макар продажбите на марките Toyota и Lexus леко да спадат в Китай и Япония през септември, те се увеличават с повече от 14% в САЩ. Общите продажби растат с 5% през първата половина на тази фискална година, което е рекорд за този шестмесечен период.
Традиционните чуждестранни марки губят позиции в Китай, където местните производители, водени от BYD Co., растат и доминират на най-големия автомобилен пазар в света.
Toyota си е възвърнала известна стабилност в Китай, отчасти благодарение на популярността на изцяло електрическия си модел bZ3X и хибридните автомобили с бензиново-електрическо задвижване. Но свиващият се пазар в Япония представлява дългосрочно предизвикателство за концерна.
Продажбите на Toyota през септември спадат с 1% в Китай, след като повече региони прекратиха субсидиите, и с 5% в Япония поради спада в производството след мащабна сервизна акция, засягаща Prius.
Компанията отбеляза пореден силен месец по отношение на доставките и производството в Китай през август, което я поставя на траектория към първия годишен растеж на продажбите в страната от четири години насам.
Toyota печели клиенти с двустранен подход, който включва производството на местни автомобили, задвижвани изцяло или частично с електричество, на атрактивни цени, както и поддържането на гама от хибриди, които отговарят на нарастващото търсене на алтернативи на изцяло електрическите автомобили.
Освен bZ3X, Toyota пусна в продажба в Китай и bZ5, като планира да разшири гамата си за пазара с още модели, включително електрическия bZ7 и обновения Lexus, който ще се предлага както с електрическо задвижване, така и с хибридно.


19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
И Румъния протестира - вдигна се заради корумпираната съдебна система
Община Варна отпуска над 236 500 лв. за да покрие задълженията на Белодробната болница
Любопитни факти за еврото: Ето от какъв материал са направени и коя банкнота се използва най-често
Ето къде няма вода във Варна днес
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Алогичните мита, част 3
Алогичните мита, част 2
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Росен Плевнелиев: Пътят пред Румен Радев е категорично разчистен
Пускат за движение нов 3-километров участък от АМ „Хемус“
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран
В Гърция семейство с 3 деца от един и същ датски донор е загубило едно дете от рак
Кирил Петков: Постигнахме всички цели в Европа, да почистим къщата си от местните мафиоти