Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc преразглежда плановете си за пускането на нови модели, за да намали разходите, тъй като американските мита засегнаха британския автомобилен производител, чиито усилия за преструктуриране са в застой, съобщава Bloomberg.
Производителят се стреми към намаляване на капиталовите разходи до 350 млн. британски лири (463 млн. долара) за тази година, което е малко под предишните прогнози. Aston Martin обяви, че предприема мерки, свързани с бъдещите си продуктови планове, които ще му помогнат да намали разходите с 300 млн. паунда за пет години, докато се опитва да сложи край на продължаващите загуби.
Концернът се опитва да постигне обрат от 2020 г., когато беше спасен от Лорънс Строл, но продължава да търси нови средства от инвеститори, като понижава прогнозите си.
Миналата година канадският милиардер привлече бившия шеф на Bentley Motors Ltd. Адриан Холмарк, за да помогне за съживяването на компанията с фокус върху намаляването на разходите. Но ветеранът се сблъсква с редица трудности, като по-високите американски мита тежат на рентабилността.
„Тази година беше белязана от значителни макроикономически неблагоприятни фактори, по-специално продължителното въздействие на американските мита и слабото търсене в Китай“, изтъква Холмарк.
Aston Martin не произвежда никакви превозни средства в САЩ, най-големият ѝ пазар. Съгласно споразумението, сключено между САЩ и Великобритания по-рано тази година, британските автомобилни компании ще плащат 10% мита върху внасяните в САЩ коли. Налогът е много по-нисък от предишното мито от 27,5%, но все пак е много по-висок от таксата от 2,5%, наложена преди началото на последния мандат на Доналд Тръмп като президент на САЩ.
При последното понижение на перспективите за печалбата Aston Martin заяви, че няма да постигне ключовата цел за положителен паричен поток през втората половина на годината. Това накара анализаторите да спекулират за необходимостта от ново увеличение на капитала.
Приходите на концерна за третото тримесечие изостават от оценките, спадайки с 27% до 285,2 млн. паунда. Оперативната загуба расте междувременно до 56,1 милиона паунда.
Компанията е доставила 1430 автомобила през периода, което е с 13% по-малко спрямо същото време на 2024 г. Спадът в търсенето е най-остър във Великобритания.
Aston Martin достави само два автомобила от най-скъпите си лимитирани серии, които нарича „специални“, но очаква да продаде около 150 от своите хибридни суперколи Valhalla през четвъртото тримесечие.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
6 поведения, които да избягвате през 30-те и 40-те си години, ако искате да имате щастлив брак