Ефектът от коронавируса върху европейската автомобилна индустрия ще е значителен, поне в краткосрочен план. За момента очакваме спад на продажбите на леки автомобили от 4% спрямо данните от 2019 г. Това каза Джеф Шъстър, президент Глобални прогнози за автомобилния сектор и операции в Америка в LMC Automotive, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Според Шъстър отражението на коронавируса на глобалните пазари ще продължи до август. По негови думи американският автомобилен пазар също ще бъде засегнат, като продължителността и спадовете зависят от разпространението на заразата и как правителството ще се справи с него.
“Вероятно ще има нарушения на снабдителните вериги, тъй като много от частите идват от Китай”, посочи експертът, като отбеляза, че положителната новина е, че азиатската страна възстановява производството си.
“Китайският автомобилен пазар ще запази водещото си място в глобален мащаб, може да има промени по отношение на веригите на доставка”, добави още Шъстър.
Според него към момента не се очакват значителни промени или преместване на ресурси извън Китай. По-скоро ще бъдат създадени планове за извънредни ситуации.
По думите на Шъстър от това могат да спечелят страните от Източна Европа, някои страни в други части на Азия, включително Тайланд или Виетнам, както и държави в Америка, като Мексико.
Според анализатора големите три автомобилни компании от Детройт - Ford, General Motors и Fiat Chrysler са много по-подготвени за евентуална икономическа криза, отколкото през 2008 г.
“Ford и GM са в много добри позиции за навлизане в сферата на електрификацията. При Fiat ситуацията е малко по-различна, водят се преговори с PSA за сливане", посочи още Шъстър.
Според него може да се очакват преструктурирания и нови алианси в Европа на фона на надпреварата за електрификация на индустрията и по отношение на автономната технология.
“Ще има алианси между европейски и азиатски компании. Китайската индустрия е много силна и иска да излезе извън границите на Китай”, добави експертът.
“Ще има повече сливания и между автомобилни и технологични компании. И двата вида дружества усещат необходимостта от това”, каза още Шъстър.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска