fallback

Пазарният дял на електромобилите в България и още 10 страни от ЕС остава под 1%

Изчислението на АСЕА е направено на базата на корелацията между пазарното усвояване на електромобилите и БВП на глава от населението на 27-те страни в блока

21:29 | 03.11.20 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Пазарният дял на електрическите превозни средства в България и други десет страни от Европейския съюз (ЕС) остава под 1%, сочи проучване на Асоциацията на европейските автомобилни производители, споделено на сайта на организацията. Изследването проследява корелацията между пазарното усвояване на зарежданите с електричество автомобили и брутния вътрешен продукт (БВП) на глава от населението на всяка от 27-те страни членки на блока. 

Делът на електромобилите на българския автомобилен пазар достига 0,6% при БВП на глава от населението 8 680 евро. Страната ни се нарежда на седмо място сред страните с най-малък пазарен дял. На първа позиция е Естония с 0,3% (при БВП на глава от населението 21 160 евро), следвана от Литва (0,4%/ 17 340 евро), Словакия (0,4%/ 17 270 евро), Гърция (0,4%/ 17 500 евро), Полша (0,5%/ 13 780 евро) и Латвия (0,5%/15 930 евро).

Всички страни с дял на електромобилите под 1% разполагат с БВП на глава от населението под 30 000 евро, в това число Италия и Гърция.

Делът на електромобилите в Нидерландия е най-висок – 15% (при БВП на глава от населението в размер на 46 710 евро), като страната изпреварва Швеция (11%/46 130 евро).

АСЕА

Снимка: АСЕА

Сред петте най-големи европейски автомобилни пазари Германия е на първо място с дял на електромобилите от 3% (при БВП на глава от населението от 41 510 евро). На второ място е Великобритания с 3,1% и БВП на глава на населението от 37 780 евро. След нея се нареждат Франция (2,8%/35 960 евро), Италия (0,9%/29 610 евро) и Испания (1,4%/26 440 евро).

Почти 80% от всички продажби на електрически автомобили са концентрирани в шест западноевропейски страни, които разполагат с някои от най-високите БВП на глава от населението.

Налице е ясно разделение по отношение на достъпността на електромобилите между Централна и Източна Европа и Западна Европа, като подобна тенденция се наблюдава и между Северна и Южна Европа, изтъкват от АСЕА.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:41 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още