Пазарният дял на електрическите превозни средства в България и други десет страни от Европейския съюз (ЕС) остава под 1%, сочи проучване на Асоциацията на европейските автомобилни производители, споделено на сайта на организацията. Изследването проследява корелацията между пазарното усвояване на зарежданите с електричество автомобили и брутния вътрешен продукт (БВП) на глава от населението на всяка от 27-те страни членки на блока.
Делът на електромобилите на българския автомобилен пазар достига 0,6% при БВП на глава от населението 8 680 евро. Страната ни се нарежда на седмо място сред страните с най-малък пазарен дял. На първа позиция е Естония с 0,3% (при БВП на глава от населението 21 160 евро), следвана от Литва (0,4%/ 17 340 евро), Словакия (0,4%/ 17 270 евро), Гърция (0,4%/ 17 500 евро), Полша (0,5%/ 13 780 евро) и Латвия (0,5%/15 930 евро).
Всички страни с дял на електромобилите под 1% разполагат с БВП на глава от населението под 30 000 евро, в това число Италия и Гърция.
Делът на електромобилите в Нидерландия е най-висок – 15% (при БВП на глава от населението в размер на 46 710 евро), като страната изпреварва Швеция (11%/46 130 евро).
АСЕА
Снимка: АСЕА
Сред петте най-големи европейски автомобилни пазари Германия е на първо място с дял на електромобилите от 3% (при БВП на глава от населението от 41 510 евро). На второ място е Великобритания с 3,1% и БВП на глава на населението от 37 780 евро. След нея се нареждат Франция (2,8%/35 960 евро), Италия (0,9%/29 610 евро) и Испания (1,4%/26 440 евро).
Почти 80% от всички продажби на електрически автомобили са концентрирани в шест западноевропейски страни, които разполагат с някои от най-високите БВП на глава от населението.
Налице е ясно разделение по отношение на достъпността на електромобилите между Централна и Източна Европа и Западна Европа, като подобна тенденция се наблюдава и между Северна и Южна Европа, изтъкват от АСЕА.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 5 години Проблема е че батериите са скъпи. Нова електричка струва колкото ново BMW. Стара електричка трябва да и смениш батериите. Тоест икономията която ще спестиш от дизел бензин пак няма да избие цената на колата. Когато стане изгодно в България ще се напълни с електрички бългрина не е глупав просто в момента е по изгодно да караш кола с ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години проблемът не е в колите , ти и сега имаш избор на втора ръка в БГ . да , не е много но има . зарядната инфраструктура е проблема , нищо друго ... в повечето случаи си ограничен до 1/2 от обхвата на батерията , демек докъдето си тръгнал да имаш ток да се върнеш ... :))) ... макс 3-5 години и тука ще имаш достатъчен избор , поне 10-на хиляди , на втора ръка електрички ... прави сметка , че по европа върви пълно преоборудване на едно поне 10-на големи завода от ДВГ на такива за електрички ...даже ей сега отворих мобилето , има и една за 10к , верно десетгодишна е ... но си е кола ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Има само един начин в България да минат 1%, ако случайно в Германия, Франция и Италия, започнат да карат само такива, тогава новият внос, 50-та ръка, няма да има избор и ще внася такива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години добра зарядна инфраструктура и нещата ще се наредят от самосебе си ... :))) ... смръдливите дизели си отиват ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар