Японският производител на автомобилни двигатели Nidec ще инвестира около 200 млрд. йени (1,9 млрд. долара) за изграждане на фабрика за двигатели за електрически превозни средства в Сърбия, тъй като компанията се стреми да засили присъствието си в Европа, съобщава Nikkei Asia Review.
Концернът се намира в последния етап на преговори със сръбските власти относно плановете за строителство на завод заедно с изследователски център.
Преди това фокусът на Nidec е бил върху съсредоточаване на ресурси за разширяване на производството на електромобили в Китай. Сега компанията увеличава инвестициите в Европа като пазар, който се конкурира с китайския по отношение на електрическите превозни средства.
Новият завод ще разполага с годишен производствен капацитет между 200 000 и 300 000 електрически двигателя до 2023 г. Nidec планира да започне производство на двигатели с електрическо задвижване във Франция и Полша, започвайки от 2022 г. Съоръжението в Сърбия ще се превърне в един от най-големите производствени центрове на компанията в Европа.
Доставките за индустрията за електромобили е ключова част от стратегията за растеж на базираната в Киото компания, която произвежда още електрически уреди и твърди (хард) дискове.
Продажбите на електромобили и плъгин хибриди в Европа през първата половина на 2020 г. скачат с 62% на годишна база до 399 000 превозни средства, по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. Данните, които включват и страни извън Европейския съюз (ЕС), поставят континента на едно ниво с Китай като водещ глобален пазар за електрифицирани автомобили.
Германските концерни Volkswagen и Daimler разширяват свои бизнес с електромобили, докато американският производител Tesla напредва със строежа на своята първа европейска фабрика за електромобили в Германия, която трябва да е готова през следващата година.
В отговор на търсенето на основни компоненти, водещите производители на батерии за електромобили LG Chem и Samsung SDI вече разполагат със свои фабрики в Източна Европа.
Китайските компании следват примера им. Contemporary Amperex Technology Ltd., или CATL, изгражда завод за 2 млрд. долара в Ерфурт, Германия, който ще произвежда клетки, с годишен капацитет от 14 гигаватчаса, когато отвори врати през 2022 г. CATL подписа договори за доставка на батерии с BMW и Volkswagen.
Японската група Toray Industries ще започне работа в нов завод в Унгария до 2022 г., където ще произвежда сепаратори за литиево-йонни батерии. Това ще увеличи производствения ѝ капацитет за продукта с около 20%. Сепараторите са мембрани, които предотвратяват причиняващи пожар къси съединения между катодите и анодите в батериите.
Японският производител на компоненти за батерии Zeon обмисля разширяване на производството в посока Европа. Ако плановете бъдат реализирани, Европа ще бъде първото място извън Япония, където Zeon ще произвежда материали за батерии.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години Сертификати дава, но и много взема... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Добре де, Боко дава ниски данъци и сертификати за клас инвеститор.. Защо никой не иска да инвестира при него!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар