IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Международното разширяване на китайските автопроизводители е подкрепено и от цените

Последният пример за ценовата сила на концерните от водещата азиатска икономика е представения в Шанхай нов електрически модел на BYD за 11 хил. долара

17:06 | 19.04.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Милиардерът и главен изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск посочва, че единственото нещо, което спъва продажбите на електрически автомобили, е тяхната цена.

Компании като BYD Co. обаче решават този проблем в Китай – и се готвят да го решат на световно ниво, пише Ройтерс.

Най-големият производител на електромобили в Китай представи на автомобилното изложение в Шанхай по-рано тази седмица модела Seagull, шокирайки анализатори и конкуренти със спецификациите на автомобила: пробег с едно зареждане на батерията от над 300 километра и начална цена от малко над 11 хил. долара – около една четвърт от цената на повечето електромобили на пазара в Европа.

„Seagull е още едно проявление на агресивния дефлационен натиск, идващ от (китайските) автомобилни производители“, коментира анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас в бележка до клиенти, прогнозирайки „по-агресивен натиск“ от страна на китайските компании относно продажбата на базови електромобили извън Китай.

Във вторник Tesla намали цените в САЩ за шести път от началото на годината, опитвайки се да стимулира търсенето в условията на икономическа несигурност и нарастваща конкуренция. Намаляването на цените накара други производители на автомобили, включително тези в Китай, да последват примера на американския концерн.

Но изложението в Шанхай и Seagull на BYD подчертават свързана динамика: китайските автопроизводители сега са водещи в света в производството на електромобили, които се конкурират по цена и технологии.

И още много от тези автомобили, предоставени от BYD и неговите конкуренти, ще се насочват към Европа, Югоизточна Азия и други задгранични пазари, заплашвайки утвърдените автомобилни производители, предупреждават индустриални ръководители и анализатори.

Патрик Колер, главен изпълнителен директор на френския доставчик Faurecia, казва, че пазарът на базови електромобили в Европа е отворен за китайските производители.

„Мисля, че една привлекателна за китайските потребители кола ще бъде привлекателна и за европейския потребител“, изтъква Колер пред Ройтерс.

Той заяви още, че се е срещнал с ръководителите на повече от две дузини китайски автомобилни производители в Шанхай. Мнозина от тях се стремят към износ в посока Европа, добавя Колер.

На фона на тяхното „фантастично конкурентно предимство“ Колер прогнозира, че китайските производители могат да продават един милион нови коли годишно в Европа, което се равнява на 8% от пазара през миналата година.

„Нашият справедлив дял“

Nio, която се конкурира с подобни на BMW автоконцерни със своите премиум електромобили в Китай, заяви по-рано тази седмица, че ще пусне в продажба нова, по-достъпна марка в Европа, докато приучва разширяване в САЩ.

„Ако цялостното изживяване, което можем да предоставим на европейските потребители, е по-добро по някакъв начин, можем да засилим нашата конкурентоспособност“, споделя Цин Лихон, президент на Nio. Това ще осигури „нашия справедлив дял“, добавя той.

Zeekr, премиум електромобилната марка на китайската Geely, заяви, че ще разшири присъствието си на повечето европейски пазари до 2026 г.

Други утвърдени автомобилни производители се възползват от по-конкурентната верига на доставки в Китай, като изнасят от азиатската страна. BMW, например, изнася iX3 от Китай за Югоизточна Азия и Европа.

Dacia на Renault доставя базовия хечбек Spring в Европа и се класира като втория по големина износител на електромобили от Китай през миналата година след Tesla.

От своя страна американският концерн достави за Европа повече от 271 хил. електромобила Model Y и Model 3 от фабриката си в Шанхай през миналата година, което се равнява на приблизително една пета от продажбите ѝ.

Но най-големият ръст на износа идва от китайските производители. Износът на автомобили от Китай е нараснал четири пъти между 2020 г. и 2022 г., достигайки 2 милиона автомобила. Износът на всички типове превозни средства е напът да надхвърли 3 милиона броя през тази година, ако темпът от първото тримесечие се запази.

Износът на BYD се е увеличил четирикратно само за миналата година, до около 56 000 автомобила, водени от електрическия Yuan Plus, показват данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:06 | 19.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
11хил без транспорт , мита , ДДС и такса рециклиране за базовата версия ... звучи добре ... но копейкопоклонниците преди да започнат да стенат с влажен поглед , да знаят че това е като дачията ... хем е манечко , хем е спестено в него от всичко което може да бъде спестено че и отгоре ... :))) ... за мен друго е интересно ... заплатите на китайските бачкатори , не индженерите , на поточните линии в автомобилопроизводството са вече м/у 1300 и 3100 лева ... !! ... сиреч , задминават ни лекинко ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още