IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейските пристанища се превръщат в автомобилни паркинги заради трупащия се внос

Една от основните причини са китайските производители на електромобили, които нямат изградени европейски търговски мрежи и се сблъскват с логистични проблеми

11:09 | 09.04.24 г. 4
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Вносните превозни средства се трупат по европейските пристанища, превръщайки ги в автомобилни паркинги, докато производителите и свързаните с тях дистрибутори се опитват да се справят със забавянето при продажбите и логистичните затруднения, включително липсата на шофьори на тежкотоварен транспорт, пише Financial Times.

Пристанищната управа и автомобилната индустрия сочат китайските електромобили като една от водещите причини за проблема, като някои компании резервират слотове за доставка, без да поръчат по-нататъшен транспорт, който да изведе превозните средства от пристанищата.

„Дистрибуторите на автомобили все повече използват паркингите на пристанището като депо. Вместо колите да се складират при дилърите, те се събират в автомобилния терминал“, разкрива управата на Антверпен-Брюж, чието пристанище в Зебрюге е най-натовареното в Европа, когато става въпрос за внос на автомобили.

„Всички големи автомобилни пристанища“ се сблъскват с проблеми със задръствания, добавя управата, без да уточнява произхода на превозните средства.

Някои ръководители на компании от автомобилната индустрия казват, че китайските производители на автомобили не продават своите превозни средства в Европа толкова бързо, колкото са очаквали, което е основен фактор за претоварването на пристанищата в региона.

„Китайските производители на електромобили използват пристанища като паркинги“, изтъква представител на индустрията, отговорен за веригата на доставки.

Някои електромобили на неназована китайска марка престояват на европейските пристанища до 18 месеца, а редица пристанища вече искат от вносителите да предоставят доказателство за последващ транспорт, разкриват източници.

Експерт по автомобилна логистика казва, че много от разтоварените превозни средства просто остават в пристанищата, докато не бъдат продадени на дистрибутори или крайни потребители.

„Това е хаос“, изтъква друг източник, който е бил информиран за ситуацията.

Цуей Дуншу, генерален секретар на Китайската асоциация на леките автомобили, посочва, че „вътрешното корабоплаване на европейските пазари е трудно (за китайските електромобилни марки)“.

Подчертавайки, че компаниите трябва да подобрят своите „следпродажбени“ услуги, той добавя: „[Трябва да] променим партизанския войнствен износ на автомобили, който ще ни постави в неблагоприятна ситуация“.

BLG Logistics - компанията, която управлява терминала за обработка на автомобили в германското пристанище Бремерхафен, второто по натовареност в Европа за превозни средства, заяви, че е отчетено по-дълго време на престой, след като федералното правителство на Германия спря да субсидира покупките на електромобили през декември миналата година .

Задръстените с автомобилни терминали подчертават стремежите на китайските производители на автомобили, като BYD, Great Wall, Chery и SAIC, които планират силен натиск за износ към Европа, от една страна, за да поддържат функционирането на своите фабрики в Китай, а от друга - за да се възползват от апетита на региона за електрически автомобили .

Износът на автомобили от Китай през 2023 г. беше с 58% по-висок от предходната година, което доведе до значително преобразуване на пазара на превозни средства. През първите два месеца на тази година водещите дестинации за износ на китайски електромобили, плъгин хибриди и автомобили с водород са Белгия, Великобритания, Германия и Нидерландия.

Уан Уънтао, министър на търговията на Китай, заяви по време на среща с китайски производители на автомобили в Париж в неделя, че обвиненията за „свръхкапацитет“ са „безпочвени“.

Много от китайските групи обаче обособяват екипи в Европа и се сблъскват с логистични предизвикателства в реалния свят, признават представители на индустрията. Като новодошли на пазара тези марки се затрудняват да намерят транспортни компании, които да приоритизират поръчките си.

„Липсата на камиони“ е „много често срещан проблем“, казва източник, запознат със ситуацията, който добавя, че много превозни средства са били „резервирани от Tesla“.

Ситуацията има косвен ефект върху корабите, които разтоварват колите си. Един оператор на кораби за превоз на автомобили - базираната в Осло United European Car Carriers, казва, че се е сблъскал с „много разочароващи преживявания“, като корабите му са били забавени в италианското пристанище Ливорно и гръцкото пристанище Пирея поради задръствания на терминалите.

Задръстванията са поредната спънка за световната система за превоз на готови автомобили. Индустрията се бори от месеци с недостиг на капацитет на кораби, след като скокът в китайския износ на превозни средства предизвика 17% ръст в движенията на превозни средства на дълги разстояния спрямо предходната година. Проблемите бяха допълнително изострени от промяната в морските транспортни маршрути след атаките на хутите в Червено море, които значително удължиха времето за пътуване на плавателните съдове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:57 | 09.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 4 rate down comment 0
Budinov
преди 2 седмици
А какво ще се случи след няколко години(3 най много 4)когато ще се наложи смяната на поднебесните батерии,или сега е важно да се грижим пък ще мислим по късно.Дали ако има опция за обратно изпращане на отпадъците в чайна ще има такава експанзия на еднодневки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 18
zelka007
преди 2 седмици
До: khao ... да не пиша за марки , че ще ме цензурират , уж нов поднебесен шит , пък отива за смяна на виещ лагер още първата година , разпадащи се уплътнения , звукоизолация йок ... въобще коли мечта , гледам и това дето се търкаля по нашите улици , ръждата за нищо я немат по ламарините , пластмасовите детайли криви ... иначе кат ги четеш форумните шофери , по убаво от поднебесните нема ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 20
zelka007
преди 2 седмици
До: khao ... то това е само началото ... истинската забава ще дойде , когато започнат да се обслужват шитовете - филтри , накладки , лагери , ъпдейти на системите ... първо хора , които да го правят , второ складове с наличности , трето работа с местни дилъри/гаражи ... :))) ... а както комуникирам с различни хора , на поднебесните шитове нещо извънредните сервизни обслужвания са доста на често и колите престояват понякога с месец в чакане на нещо или диагностициране ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 21
khao
преди 2 седмици
като проблема ви е в липсата на шофeри ... направете един автономен камион, да ви *** в автопроизводителите :D:D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още