Министърът на търговията на Китай Уан Уънтао стартира своята европейска обиколка, като каза на водещите производители на автомобили в своята страна, че твърденията на САЩ и Стария континент за излишък на капацитет при производството на електромобили в китайската индустрия са неоснователни и че иновациите и "перфектните" вериги на доставки стоят зад доброто представяне на превозните средства, предава Ройтерс.
Уан проведе кръгла маса в Париж в неделя с представители на 10 китайски компании от сектора на електромобилите, включително BYD, Contemporary Amperex Technology (CATL) и Geely, докато се подготвя да обсъди текущото разследване на Европейската комисия (ЕК) относно съмненията около влиянието на държавните субсидии върху представянето на китайските производители на пазара.
Министърът повтори позицията на Пекин, че китайските концерни не зависят от субсидии, за да получат конкурентно предимство, става ясно от изявление, публикувано от китайското министерство на търговията.
„Китайските компании за електрически превозни средства разчитат на непрекъснати технологични иновации, перфектна система за производство и верига на доставки и пълна пазарна конкуренция за бързо развитие, а не разчитат на субсидии, за да получат конкурентно предимство“, подчертава Уан.
Той също така изтъква, че китайското правителство ще подкрепя активно фирмите, за да защитят законните си права и интереси.
Четирима източници, информирани за пътуването на Уан, разкриха пред Ройтерс в края на март, че дискусиите ще се съсредоточат върху разследването на ЕК, което започна в края на миналата година и има за цел да определи дали да наложи мита върху китайския износ, за да защити европейските производители на автомобили. Китай има значителна преднина пред европейските компании, по-конкретно в разработването на евтини електрически модели.
Разследването трябва да приключи до ноември, въпреки че изпълнителната власт на ЕС може да наложи временни мита по-рано.
Уан също се е срещнал в неделя с главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, който също е действащ председател на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), изтъква един източник.
Де Мео е подчертал важността на "реципрочността" и е казал на Уан, че китайците трябва да пренесат повече от своята верига на доставки в континентална Европа. Шефът на Renault е поканил Уан да обмислят съвместни проекти за научноизследователска и развойна дейност за бъдещи технологии като батерии от следващо поколение, добавя източникът.
ACEA и китайското министерство на търговията не са коментирали публично срещата.
Китайски служители казват, че критиките подценяват иновациите на китайските компании в ключови индустрии и значението на държавната подкрепа за стимулиране на техния растеж. Те също така твърдят, че митата или други търговски ограничения ще лишат потребителите на други места от алтернативи за зелена енергия, които са ключови за постигане на глобалните климатични цели.
Френският министър на финансите Брюно льо Мер каза, че ще разговаря с Уан по време на посещението на китайския му колега.
Междувременно министърът на финансите на САЩ Джанет Йелън предупреди Китай, че Вашингтон няма да приеме нови индустрии да бъдат унищожени от китайския внос, след четиридневни преговори, в които настоя Пекин да ограничи излишния индустриален капацитет.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
преди 1 година хихи ... поднебесната кинкалерия ще и резнат крилцата ... мисли , че за петилетка-две ще ликвидира индустриалната мощ на Европа ... ама нъц ... веднъж фотоволтаици , втори път корабостроене , трети път роботика , четири нема да има ... иначе внимателно следят колко големи гълтоци студена вода поема могучая и са пратили вишшш кадър да маже и разтега локуми ... този път ядец таварищи от ККП . нема да е вашшшто !! форумните антиваксърчета-газовици таман се беха наточили на електрики ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар