Март се очертава като силен месец за китайските производители на електрически превозни средства, като няколко от тях отчитат двуцифрено увеличение на продажбите след бавното начало на годината поради сезонните празници.
Продажбите на BYD Co. са скочили с 46% на годишна база до 301 631 превозни средства. Изцяло електрическите автомобили представляват 139 902 от тях, с което продажбите на BYD на коли с този вид задвижване за първото тримесечие достигат 300 114 броя, изчислява Bloomberg.
Трите листнати в САЩ китайски автомобилни производители – Li Auto Inc., Nio Inc. и Xpeng Inc. – също отчитат скок в доставките, който варира между 14% и 39% през март.
За сравнение анализаторите изчисляват, че Tesla Inc. ще достави 449 080 автомобила през първото тримесечие в световен мащаб.
Въпреки че това би било с над 7% по-малко от рекорда на компанията, отчетен през четвъртото тримесечие, което обикновено е най-доброто време от годината за продажби, това би поставило автомобилния производител, ръководен от главния изпълнителен директор Илон Мъск, отново пред BYD, който изпревари Tesla през четвъртото тримесечие на миналата година, за да стане най-големият производител на електромобили в света.
Въпреки че Tesla не разпределя продажбите си географски, доставките от фабриката ѝ в Шанхай, където произвежда Model 3 и Model Y, се отчитат отделно от Китайската асоциация за леки автомобили (PCA).
Организацията заяви във вторник, че Tesla е доставила приблизително 89 064 автомобила в Китай през март, спрямо 60 365 през февруари, което е най-ниското ѝ ниво от декември 2022 г., и представлява леко увеличение от 88 869-те превозни средства през март 2023 г.
Tesla също е намалила производството в своя завод в Китай, разкриват източници, запознати с въпроса. По-рано тази седмица Tesla увеличи цената на най-популярния си автомобил, Model Y. Това накара редица нейни конкуренти да предложат нови стимули за потребителите, за да засилят търсенето.
Силното представяне на китайските марки е факт след тихо начало на 2024 г., традиционно муден период поради честванията на китайската Нова година.
Разпределение по пазарен дял при продажбата на електромобили в Китай. Графика: Bloomberg
Клиентите бяха привлечени от BYD, който засили ценова война в сегмента на електромобилите, като намали цените на много от своите модели, и от дългоочаквания пазарен дебют на SU7, първият електромобил на производителя на смартфони Xiaomi Corp.
Предварителните данни за март от PCA показаха, че доставките на електромобили и плъгин хибриди до дилъри в Китай вероятно са се увеличили с 33% на годишна база до около 820 000 броя, тъй като клиентите са се възползвали от намаленията на цените.
Прогнозите са, че по-широкият пазар на леки автомобили, включително превозните средства с двигател с вътрешно горене, е нараснал с 3,7% миналия месец спрямо март 2023 г. до 1,65 милиона броя, изчислява PCA.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц