Най-големият производител на електромобилни батерии в света, китайската Contemporary Amperex Technology Company (CATL) отчете по-бърз ръст на печалбата през второто тримесечие, въпреки че търсенето на електромобили се охлажда на китайския пазар и на други места, докато геополитическото напрежение хвърля сянка върху разширяването на компанията отвъд граница, пише Ройтерс.
Нетната печалба на CATL скочи с 13,4% спрямо година по-рано до 12,36 млрд. юана (1,70 млрд. долара) за периода април-юни, при спад от 13,2% на приходите до 87 млрд. юана.
Това е повече от очакваните от анализатори 10,41 млрд. юана печалба.
Спадът на приходите, трети пореден, се задълбочава след понижението от 10,4% през първото тримесечие.
Смесените резултати отразяват проблемите на пазара на електромобили в Китай на фона на бавното икономическо възстановяване.
Растежът на продажбите на електромобили в Китай се охлади до 9,9% през юни от 27,4% през май, докато общите продажби спадат за трети пореден месец въпреки различните стимули, въведени от правителството и автомобилните производители.
CATL, която доставя клетки на Tesla, все още контролира 46,4% от пазара за батерии в Китай през първото полугодие, което е с 3 процентни пункта повече от нивото отпреди година, докато BYD заема второ място, следвана от CALB.
Най-големият производител на автомобили и електромобили в Китай, BYD, е продала 4,8% от батериите, произведени през първото полугодие, на външни клиенти, включително FAW-Toyota, FAW и Xiaomi,.
Китайските автомобилни производители са се насочили към разширяване в чужбина, за да се предпазят от интензивната конкуренция на вътрешния пазар, но са засегнати от пречки като временните мита, наложени от Европейския съюз (ЕС).
Morningstar коригира в посока надолу очакванията си за приходите за CATL с 8-9% годишно през 2024-33 г. и понижи прогнозата си за нетната печалба със 7-8%, отчитайки „геополитическия риск и потенциалната загуба на бизнес от индустрията за литиеви батерии в САЩ“.
Американските политици призоваха да добавят CATL и Gotion High Tech към списъка на САЩ за компании, на които им е забранено да внасят продукти, съобщи Wall Street Journal.
CATL и BYD също гледат към нарастващия пазар на стационарно съхранение на енергия, който е от решаващо значение за балансиране на търсенето и предлагането на електричество, когато вятърните и слънчевите мощности произвеждат повече възобновяема електроенергия, отколкото мрежата може да поеме.
Батериите за съхранение на енергия на CATL са генерирали приходи в размер на 28,82 млрд. юана през първото полугодие, което е с 3% повече на годишна база, докато приходите от бизнеса с електромобилни батерии се свиват с 19,2 на сто до 112,65 млрд. юана.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”