Автомобилната компания Toyota Motor Corp. планира да построи завод за батерии за електрически превозни средства в югозападната японска префектура Фукуока и да доставя своите батерии на фабрика, която произвежда луксозни автомобили за марката Lexus, съобщава Ройтерс, цитирайки бизнес всекидневникът Nikkei.
Най-продаваният производител на автомобили в света планира да превърне остров Кюшу, където се намира Фукуока, централна част от веригата си нa доставки на електромобили и експортна база за Азия, пише вестникът.
Говорител на Toyota каза, че компанията е запозната с новината, но това не е нещо, което е обявила. Групата предприема различни инициативи за укрепване на капацитета си за производство на батерии, добавя говорителят.
Toyota произвежда автомобили Lexus в завода Miyata на дъщерното си дружество Toyota Motor Kyushu.
Автомобилният производител каза по-рано, че ще представи електромобили, използващи следващо поколение батерии, за глобалния пазар от 2026 г. Тези коли ще са произведени от фокусираното върху електромобилите подразделение BEV Factory.
Toyota си поставя за цел да продава 3,5 милиона електромобила годишно до 2030 г., като малко под половината от тях ще са направени от звеното BEV Factory. През 2023 г. групата успя да продаде едва 104 хил. модела с електрическо задвижване.
Сумата, която Toyota ще вложи в завода за батерии, и началната дата за изграждането му все още не са договорени, информира Nikkei.
Вестникът добавя, че заводът ще се управлява от Primearth EV Energy, друго дъщерно дружество на Toyota, което е специализирано в производството на батерии за хибриди, плъгин хибриди и автомобили, задвижвани изцяло от батерии.
От началото на тази година Toyota е засегната от скандала с неправомерните автомобилни тестове, който обхвана редица нейни звена и доведе до спирането на производството на три модела на компанията.
Заедно с конкурентите Honda, Mazda, Suzuki и Yamaha, Toyota беше обвинена, че не следва стандартизираните стъпки при сертифициране на нови модели автомобили, преди да влязат в масово производство.
Проблемът удари продажбите на японските автомобили на фона на силната конкуренция на световния пазар. Това се случва само месеци след като Китай изпревари Япония като най-големия износител на автомобили в света, отчасти поради процъфтяващите продажби на електрически превозни средства – сфера, в която японските концерни изостават значително.


Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"