IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайските електромобилни концерни предлагат нови стимули за привличане на клиенти

Те се възползват от факта, че Tesla реши да увеличи цената на своя най-популярен електромобил – Model Y

07:50 | 02.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайските автомобилни производители се надпреварват, за да се възползват от неотдавнашното покачване на цените на Tesla Inc. и да се защитят от разрушителното навлизане на пазара на Xiaomi Corp., предлагайки стимули като субсидии и купони, за да привлекат бъдещите купувачи, съобщава Bloomberg.

Базираната в Шанхай Nio Inc. обяви план, който предвижда до 1 млрд. юана (138 милиона долара) стимули за шофьорите на бензинови автомобили да сменят превозните средства с електрически, като безплатна смяна на батерия, допълнителни абонаменти за функцията за асистирано шофиране и дори мобилен телефон Nio, става ясно от публикация на компанията в Weibo.

Междувременно Xpeng Inc. намали цената на някои от моделите си с до 20 000 юана, а Chery Automobile Co. заяви, че ще покрие разходите за данъци върху покупката на избрани модели, като същевременно ще предложи по-добри условия за употребявани коли на клиентите.

Тези ходове противоречат на това, което американският концерн, воден от Илон Мъск, направи по-рано, когато увеличи цената на най-популярния си модел в страната – SUV-а Model Y.

Това увеличение беше широко рекламирано в продължение на няколко седмици, най-вероятно за да стимулира търсенето преди действителното събитие и да увеличи продажбите през първото тримесечие. Реакцията на местните производители е свидетелство за силната конкуренция на китайския автомобилен пазар, най-големият в света.

Въпреки че уведоми хората, че цените се покачват, Tesla беше принудена да намали производството от фабриката си в Шанхай в края на миналия месец, припомня Bloomberg. Доставките на Tesla отбелязаха спад през първите два месеца на 2024 г. спрямо същия период на миналата година, докато общите продажби на леки коли в Китай се увеличиха.

Новият набор от стимули и корекции на цените са факт, след като гигантът от сектора на потребителската електроника Xiaomi официално навлезе на най-големия пазар на електромобили в света, разкривайки миналата седмица цената и спецификациите на своя електрически модел SU7.

Предварителните поръчки за модела надхвърлиха 88 898 броя в рамките на 24 часа, изтъква Xiaomi в по-късна публикация в социалните платформи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:08 | 02.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още