fallback

„Доверие Брико“: Сделката за Mr. Bricolage няма да се отрази на бизнеса ни

Сделката на Kingfisher за придобиването на Mr. Bricolage няма да доведе до промяна в ръководните органи както на френската, така и на българската компания

19:14 | 04.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Намерението на най-голямата европейска верига от типа „направи си сам“ - Kingfisher, да придобие конкурента си Mr. Bricolage няма да се отрази на „Доверие Брико“ АД - българското дружество, което управлява магазини на френската верига.

„Доверие Брико“ има подписан договор за франчайзинг с изключителните права за развитие и управление на магазини на Mr. Bricolage за България и Македония с валидност до 2019 г. и затова придобиването на Mr. Bricolage от Kingfisher няма да се отрази върху правата за ползване на марката, съобщават от българското дружество.

Изпълнителният директор на „Доверие Брико” АД Андрей Евтимов смята, че придобиването на Mr. Bricolage SA от Kingfisher ще позволи на веригата Mr. Bricolage в България и Македония да се възползва от огромния опит на Групата Kingfisher в областта на международното развитие.

Според Евтимов сделката ще предостави по-голямо разнообразие от продукти и по-добри цени за клиентите. Сделката няма да доведе до промени както в сегашното ръководство на Mr. Bricolage, Франция, така и на „Доверие Брико“ АД.

Предложението на Kingfisher към Mr. Bricolage е за 275 млн. евро, а очакванията са, че сделката ще се проточи до края на финансовата 2014-2015 г.

Ако се стигне до сделка, това ще е поредното разместване в сектора в Европа, след като германската верига Praktiker фалира, а магазините ѝ в България бяха купени от "Видеолукс Холдинг", а австрийската верига Baumax изпитва все по-големи затруднения.

В България Mr. Bricolage навлиза през 2000 г., като тогава е открит първият магазин в София. Днес веригата има 10 магазина в страната – по два в София и Пловдив и по един във Варна, Благоевград, Бургас, Плевен, Русе и Добрич. Българската компания управлява на франчайзинг също и по един магазин с марката Mr. Bricolage в Македония и Сърбия.

Собствеността на компанията в България е поделена между „Доверие Капитал” АД с 55% и френското акционерно дружество „Mr.Bricolage” SA, което притежава 45% от акциите.

Приходите на „Доверие Брико" за последната досега отчетена година - 2012 г. достигат 88,7 млн. лв. спрямо 89,8 млн. лв. за предишната година.

Свързани компании:

Доверие Обединен Холдинг АД(DUH)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:05 | 14.09.22 г.
fallback