С подготвяни промени в нормативна уредба се цели за първокласни, второкласни и третокласни пътища, както и магистрали да се завишат гаранционните срокове. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Тя допълни, че основен приоритет ще бъде качеството на строителството.
Министърът коментира това пред журналисти след участието си в дискусионен форум "Строителството през 2019 г. - перспективи и предизвикателства", предаде БТА.
Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов коментира пред журналисти, че се предлага средно между две и три години да е увеличението на гаранционните срокове на отделните видове строежи. Предложенията за промяна в ресорната наредбата за гаранционните срокове се отнасят както за ново строителство, така и за реконструкция и рехабилитация.
В пътната инфраструктура не може да се заложи по-голям гаранционен срок от експлоатационния на даден материал, изтъкна Глосов. Например - износващият слой на асфалтовата настилка (последните 4 сантиметра), има между 6 и 8 години експлоатационен срок. Няма как да сложиш гаранционен срок от десет години, допълни Глосов.
На същия форум вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че от началото на следващата година цялото възлагане на обществени поръчки ще става по електронен път.
Той отправи призив не толкова към бизнеса, колкото към възложителите „да възлагат умно“, за което законът дава възможност. Това според вицепремиера означава, че, когато се възлага ремонт, трябва да се има предвид не само цената, а да се мисли в перспектива от няколко години за това какви ще са разходите за експлоатация и поддръжка. По думите на вицепремиера най-малодушният подход е възлагане на най-ниска цена. Този подход е сигурен, но добавената стойност от него е относително ниска, добави Томислав Дончев.
Петя Аврамова прогнозира, че се очаква строителството да бъде един от моторите на икономически растеж през 2019 г., защото ще се запазят добрите темпове на развитие в секторите "изграждане на жилища" и "инфраструктура". 2019 г. ще е ключова и за пътното строителство, каза министърът и изтъкна, че водещ приоритет остава безопасността на пътната инфраструктура.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
преди 7 години А дано, ама надали! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ще се усетят. Леко, леко, леко всичко си върви към "изчистване". Ще мине времето на най-ниската цена, ще мине времето на некачествените материали, ще мине времето на батко-братко.Схемите ще станат по елегантни, никой няма да рискува с ниско качество на материалите, или с прекалено надути цени, а просто ще започнат да сменят "здраво със здраво". Няма да е далеч времето когато ще къртят добрата на вид инфраструктура, понеже сензорите им показали, че с времето има отклонение от най високите стандарти... :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар