Над 1,1 млрд. евро са били инвестирани в европейски аутлет центрове през 2015 г., като обемът на трансакциите е нараснал над три пъти за три години, съобщава консултантската фирма в сферата на бизнес имотите CBRE, цитирана от property-magazine.eu.
През 2015 г. броят на центровете, които са били предмет на сделки, е нараснал с една трета спрямо предишната година. Докато през 2014 г. обаче всички покупки са били направени от вече активни в сектора инвеститори или мениджъри, през 2015 г. 70% от сделките са били осъществени от нови участници, включително чрез институционален капитал.
„През последните 12 месеца виждаме сериозно навлизане на институционален капитал в сектора, който задминава традиционните специализирани собственици и сваля изключително ниско доходността в Европа“, казва Даниел Хейдън, директор на отдела за международни оценки в CBRE.
„Предвид факта, че прогнозите за ръста на наемите в повечето сектори са слаби, по-силният растеж сред аутлет центровете представя възможности за инвеститорите да подобрят възвръщаемостта си като цяло. Добре управляваните аутлет центрове по света предоставят силен ръст на паричните потоци за инвеститорите чрез механизми за споделяне на риска и възвръщаемостта“, коментира той.
„Точно както търговците на дребно признаха важността на аутлетите, включвайки ги в подхода си за разпространение по няколко канала, инвеститорите в имоти направиха същото, заключвайки, че аутлет центровете ще им помогнат да постигнат балансирана портфолио стратегия, която е в съответствие със стратегиите за навлизане на пазара на търговците на дребно“, допълва Хейдън.
Джон Уелман, ръководител на инвестициите за търговия на дребно за Европа, Близкия изток и Азия в CBRE, казва: „До сравнително скоро инвеститорите предпочитаха да оставят собствеността и управлението на аутлет центровете на специализирани фондове. Силното представяне на сектора обаче доведе до значителен интерес към преките инвестиции в аутлетите“.
„Предвид засилената активност на инвеститорите и вливането на капитал в сектора виждаме, че спредът между доходността от луксозните търговски центрове и първокласните аутлети се стеснява от около 200 базисни пункта преди две години до 100 базисни пункта в началото на миналата година и до по-малко от 50 пункта днес. А за настина най-добрите в класа тази разлика може да бъде дори нула“, добавя Хейдън.
Проучването на CBRE показва, че макар търговските центрове да предлагат почти 225 кв. м площи на 1000 души в Европа, аутлет центровете осигуряват по-малко от 5 кв. м. Представлявайки по-малко от 2% от общото пространство за търговия на дребно, но показвайки силна възвръщаемост през последните три години, не е учудващо, че дисбалансът между търсенето и предлагането е все по-очевиден.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци