Германският търговец на хранителни стоки Aldi отваря първите си два обекта в Китай - в Шанхай. Въпреки че Aldi Süd продава онлайн на китайския масов пазар от 2017 г., следващия петък ще бъдат отворени два обекта в източнокитайския пристанищен метрополис, заяви пред DPA Aldi China. Магазините ще предлагат местни и вносни стоки - от говеждо месо и мляко директно от Австралия, до готови ястия, съобщава дискаунтърът.
Първите клонове ще бъдат отворени в Jing'an Sports Mall и Gumei Life Plaza в квартал Мънхън. Досега Aoleqi, както се нарича Aldi на китайски, продаваше стоките си в Китай само онлайн чрез голямата платформа за търговия Tmall. Десет магазина ще бъдат отворени тази година, съобщиха китайските медии, цитирани и от Lebensmittel Zeitung и manager magazin.
„Това е още една стъпка в състезанието между Aldi и Lidl по целия свят", казва експертът по търговията на дребно Матиас Квек от LZ Retailytics пред DPA. Според него Aldi Süd се опитва да компенсира забавения си старт в Азия, но извън Европа безспорно е по-напред - в САЩ и Австралия.
Въпреки това традиционният бизнес в Китай не е нещо обичайно за германската компания, твърди експертът. "Вероятно първоначално са предпазливи и тръгват с малко клонове, за да тестват концепцията. Ако се окаже успешна, Aldi Süd ще може да инвестира сериозно в разширяването в най-кратък срок", каза Квек.
Също така германският пионер в дискаунт сектора се представя в Китай значително по-имиджово от обичайното, съобщава Lebensmittelzeitung. Aldi разчита предимно на обичаните от китайците вносни стоки. Чрез този фокус веригата може да се обърне към по-богатата клиентела. В този смисъл бизнесът в Китай не може да се сравнява с масовия бизнес на дискаунерите в други страни, пояснява медията.
Големи чуждестранни вериги супермаркети, като Carrefour или Walmart, отдавна са представени в Китай, като се приспособяват към китайските вкусове. Американската верига Walmart стартира бизнеса си в народната република през 1996 г. и днес управлява повече от 400 супермаркета. Френската компания Carrefour има над 230 магазина. Въпреки това продажбите на дребно в Китай се пренасочват силно към интернет - продажбите на храни онлайн са се увеличили с около 50% през миналата година.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка