Страните от ЕС няма да могат да постигнат целта за нулеви въглеродни емисии до 2050 година, нито междинната си цел до 2030 година, ако не бъдат предприети мерки за подобряване на сградния фонд, сочи доклад на Института по енергийните характеристики на сградите в Европа (BPIE).
Сградите емитират 1/3 от въглеродния диоксид, който се свързва директно или не с енергийния сектор. На жилищата се падат 40% от енергийното потребление в общността. Затова и ЕК настоява за реформа в сектора.
Брюксел вече предложи ревизия на директивата за енергийната ефективност на сградите, в която са вписани минимални стандарти за новото строителство. Планът е да бъдат насърчени промените, но и се казва, че всички страни от общността трябва да бъдат по-амбициозни, коментират експертите.
Строителните стандарти са много различни в страните от ЕС и все още нито една от тях няма краен срок, в който да бъдат посрещнати целите за въглеродна неутралност на сградния фонд. Времеви рамки не са поставили и големите икономики като Германия, Италия или Франция.
Анализите на BPIE показват, че декарбонизацията на сградния сектор на ЕС се случва много бавно. Затова и препоръката на експертите е стандартите за енергийна ефективност за новите сгради да станат по-амбициозни, а от 2025 година да бъде забранено изграждането на системи, разчитащи на изкопаеми горива в новите сгради. Трябва да има и гаранции, че възобновяеми енергийни източници могат да осигурят 100% от енергийните нужди на сградите.
Изчисленията върху въглеродните емисии на сградите трябва да обхващат целия им жизнен цикъл, препоръчват още авторите на доклада.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?