Строителна компания, подкрепена от Goldman Sachs, обяви планове да изгради нов мегазавод за ново жилищно строителство във Великобритания, който според нея ще помогне за разрешаването на хроничния недостиг на жилища в страната, пише Financial Times.
Компанията за строителство на модулни жилища TopHat, в която 70% са собственост на американската банка Goldman Sachs, планира нов завод в Корби, окръг Нортхамптъншър.
След като бъде завършен догодина, заводът ще може да произвежда 4000 жилища годишно, което ще го превърне в най-големия завод за модулни жилища в Европа, съобщава TopHat.
Компанията и други стартъпи в областта на жилищното строителство като Homes и подразделението за строителство на модулни жилища на британската застрахователна група Legal & General целят да предизвикат промяна в сектора на жилищното строителство във Великобритания, който е доминиран от няколко големи компании.
Компаниите използват т. нар. съвременни методи за строителство, като сглобяват стаи или цели домове на поточни линии в заводи, след което ги транспортират на място.
Процесът изисква значителен мащаб, за да бъде ефективен откъм разходи, но в крайна сметка може да доведе до по-бърз и по-ефективен строителен процес, без да компрометира качеството на строителството, отбелязва главният изпълнителен директор на TopHat Джордан Розенхаус.
Едно от ограниченията пред традиционните компании за жилищно строителство във Великобритания е недостигът на квалифицирана работна ръка. Но строителството на завода е по-автоматизиран процес, което означава, че „можем да постигнем мащаб с невиждан до момента темп. Когато имаме технологиите, процесите и системите и не разчитаме само на квалифицирана работна ръка, можем бързо да постигнем мащаб“, казва Розенхаус.
Компанията вече има завод в Дерби, който може да произвежда 800 жилища на година, но новият обект ще превърне TopHat в сериозен играч на британския жилищен пазар. Миналата година само няколко британски компании са построили от 5000 жилища нагоре.
Великобритания отчаяно се нуждае от нови източници на предлагане на жилища, като годишните темпове на строителство в момента са с десетки хиляди под нивото, което според правителството е необходимо, за да се отговори на недостига в страната.
Подкрепяната от Goldman TopHat и други подобни компании, които привличат финансиране от компанията за частни капиталови инвестиции TDR Capital и от правителството, се надяват да постигнат напредък и да убедят купувачи, че жилище, построено в завод, е сходно или дори по-добро от стандартните, които се изграждат на място.
Но вероятно ще минат години, преди компаниите за модулни жилища да предизвикат смут сред традиционните фирми за жилищно строителство, смята Крис Минигтън, имотен анализатор в Numis.
„Все още е по-скъпо да построиш къщи в завод. Има точка, в която инфлацията при квалифицираната работна ръка става по-голяма, отколкото инфлацията при неквалифицираната работна ръка и това ще започне да намалява пропастта между двете“, отбелязва той.
Подобно на TopHat, L&G също работи на загуба, докато се опитва да постигне мащаб. TopHat съобщи, че очаква да постигне рентабилност до 2024 г.
„След 10-20 години модулното строителство може да е 5-10% от индустрията, може би дори 15%. В краткосрочен план предвид разходите… то няма да се превърне в мейнстрийм“, казва Милингтън.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 3 години Килийките, тоест под-овете за agenda 2030? отговор Сигнализирай за неуместен коментар