Twitter се надява, че новооткритият ѝ офис за продажби в Хонконг ще ѝ помогне да привлече китайските компании, които имат глобални амбиции, въпреки че все още има забрана да работи вътре в Китай, пише The Wall Street Journal.
Малкият офис, който отваря врати на 10 март, има само един служител. Той ще търси потенциални рекламодатели в азиатската страна.
"Смятаме, че това е перфектният момент, защото има редица китайски компании, които наистина искат да станат глобални сега", коментира Питър Грийнбъргър, който ръководи операциите на Twitter на развиващите се пазари.
Няколко китайски компании, предимно от технологичния сектор, вече присъстват в Twitter, където контактуват с потребителите си извън Китай.
Производителката на смартфони Xiaomi има 56 хил. последователи в своя англоезичен акаунт. Alibaba също поддържа редица официални канали в социалните мрежи, както и производителите на електроника Lenovo и Huawei. Всички те притежават собствени официални страници във Facebook.
Въпреки това много от най-големите китайски компании отсъстват от социалните мрежи. Нито PetroChina – най-голямата китайска компания по пазарна капитализация, нито конгломератът Fosun International, имат акаунти в Twitter и Facebook. ICBC, най-голямата банка в страна, има профили в двете социални мрежи, но те насочени към потребителите в Аржентина.
Непотвърден като официален акаунт на Dalian Wanda в Twitter има само 90 туита до момента, докато строителната компания China Vanke няма акаунт. Tencent и Baidu също не са направили своите стъпки в най-големите социални мрежи.
Същевременно китайските компании стават все по-активни в чужбина през последните години, независимо дали става дума за продажбата на продукти на западните потребители или за купуването от международни брандове.
Twitter се надява да убеди повече китайски компании да започнат да пускат платени реклами в платформата ѝ, за да добият по-голяма популярност сред 288-те млн. потребители на социалната мрежа по цял свят. Twitter генерира по-голяма част от приходите си от продажбите на промотирани туитове на своите клиенти.
Компанията се надява да достигне и до бързо развиващите се китайски създатели на мобилни игри, които могат да използват платформата като средство за генериране на повече сваляния на продуктите си. Платформата се насочва и към туристически компании, които искат да привлекат чуждестранни посетители в Китай.
Twitter и Facebook все още не са позволени вътре в Китай. Двете социални мрежи са достъпни само чрез частни виртуални връзки, известни още като VPN-и.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт