IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Foursquare с нов, по-нисък кръг на финансиране

Намаляващите кръгове показват по-консервативен интерес към основната дейност на дружеството, както и потенциално забавяне за растежа на стартъпа

10:50 | 22.12.15 г.
Автор - снимка
Създател
Foursquare с нов, по-нисък кръг на финансиране

Американската социална мрежа Foursquare, която представлява приложение за търсене на близки локации, базирано на предпочитанията и дейностите на всеки един потребител, е в процес на нов кръг за набиране на средства, който обаче ще е с по-ниска оценка, предава TechCrunch.

Ако този кръг наистина се окаже с по-ниска оценка от последната, това няма да е твърде шокиращо. Сегашната инвестиционната среда накара много стартиращи компании да затегнат разходите си, за да се подготвят за потенциално по-сериозни дни.

Точната стойност на финансиращия кръг, който предприема компанията сега, не е известна, но оценката все пак ще представлява „подстрижка“ за компанията. Един от източниците казва, че Microsoft, която е участвала в предишния кръг, също възнамерява да участва в настоящия кръг. 

И все пак фактът, че Foursquare – някога една от най-горещите стартиращи компании в Ню Йорк, предприема нов кръг на финансиране с по-ниска оценка от предишната, е показателен. Намаляващите кръгове принципно показват по-консервативен интерес към основната дейност на дружеството, както и потенциално забавяне за растежа на стартъпа. Foursquare ще трябва да намери нов начин да впечатли инвеститорите със силен растеж - което изисква известно преструктуриране.

Както обикновено, условията на сделката не може да бъдат уточнени напълно, а и всяко оценяване може да се промени в течение на преговорите. Това не е първият понижаващ се кръг за Foursquare. Екипът вдигна капитала до оценка от 650 милиона долара през 2013 г., което е под оценката за 760 милиона долара през 2012 г. Като цяло компанията е привлякла финансиране за 162 милиона долара чрез рисков капитал и дълг.

През миналата година Foursquare спря да се съревновава на check-in пазара, за да се конкурира със социални мрежи от ранга на Yelp. Става въпрос за онази услуга, която дава възможност на потребителите да отбележат в кое заведение, парк, кино и др. се намират. От Foursquare обявиха, че потребителите ще трябва да използват второто приложение на компанията – Swarm, за да се възползват от стандартната възможност. Промяната се случи, след като през май 2014 г.  от Foursquare заявиха, че ще лансират второ приложение, към което ще пренасочат част от функционалностите на социалната мрежа. Така Foursquare стана приложение за търсене на близки локации, докато Swarm ще играе ролята на платформа за т.нар. “отбелязване”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:54 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още