Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. има толкова силно желание да се върне в Китай, че е разработила софтуерен инструмент за цензура, който може да се ползва на географски принцип и който може да убеди властите в Китай да ѝ разрешат да се върне във втората по големина световна икономика след седемгодишна забрана, съобщава New York Times.
И докато това може да помогне на китайското правителство да свикне с Facebook, завръщането на компанията в страната може да отнеме години, ако изобщо се случи, заради лицензионни ограничения и други нормативни актове, които са в полза на местните фирми. Китай блокира най-голямата социална мрежа в света през 2009 година, припомня Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на мрежата Марк Зукърбърг посещава често Китай, но компанията все още е далече от назначаване на служители в офиса си в центъра на Пекин, който тя взе под наем през 2014 г., пояснява източник, запознат с въпроса. Компанията още не успява да получи лиценз за назначаване на служители там, въпреки че те ще продават реклами, показвани извън страната, а няма да работят над местна социална мрежа, казва лицето. Дейността по продажба на реклами за Китай в момента се извършва в Хонконг.
Според медията разработеният от Facebook софтуер пречи на постове да се появяват в списъка с новини на потребителите в определени райони. Технологията е разработена с одобрението и подкрепата на главния изпълнителен директор Зукърбърг, съобщава вестникът. Софтуерът не премахва самите постове, а ще позволи на трета страна да следи популярните постове и теми, които потребителите споделят в мрежата. Третата страна ще може да контролира дали те се показват в списъка с новини на потребителите. Самият Зукърбърг е заявил според New York Times, че за Facebook е по-добре да разреши разговорите в страната, дори да не са пълноценни разговори.
„Ние отдавна заявихме, че сме заинтересовани от Китай и отделяме време, за да разберем и да научим повече за страната“, пояснява говорител на Facebook пред Bloomberg. “Въпреки това ние не сме взели решение за влизане в Китай. Нашият фокус в момента е върху подпомагането на китайските предприятия и разработчици да се разширяват към нови пазари извън Китай с помощта на рекламната ни платформа“. Компанията отказва да коментира материала на New York Times или свързани с нейните недвижими имоти теми.
Facebook е наела пространство във финансовия център на Пекин през 2014 г., твърдят хора, запознати с въпроса. Името на фирмата не се появява в списъка на наемателите на офиси в момента.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert