Броят на потребителите на интернет в Китай вече надхвърля 700 млн., обяви правителственият Информационен интернет центът (CNNIC), цитиран от AFP.
Това представлява повече от половината интернет потребители в света. Новината се появява в момент, в който Пекин открито залага на мрежата, търсейки опции за съживяване на икономическия растеж на страната.
В края на юни потребителите на интернет в Китай са били 710 млн. Става дума за хора, които са влизали в мрежата поне веднъж през последните шест месеца. Данните показват ръст от 3,1% спрямо края на декември миналата година, освен това разкриват, че всеки втори потребител на интернет се намира в азиатската държава.
Същевременно интернет цензурата в Китай остава голяма. Достъпът до социалните мрежи Facebook, Twitter и Instagram, както и до Google и Gmail, остава забранен. Същото важи и за част от западните медии. Онлайн съдържанието на китайските медии и на форумите са обект на големи ограничения.
От друга страна Пекин залага на интернет, на иновативните стартиращи компании и на бума на онлайн търговията, за да насърчи икономическия растеж на страната, тъй като неговите традиционни двигатели (износ, тежка промишленост и производство) изпитват затруднения. В тази връзка правителството създаде амбициозен план, наречен „интернет плюс“, който има за цел да насърчи използването на мрежата и новите технологии, за да може промишленият сектор да се модернизира.
CNNIC твърди, че около 92,5% от китайските интернет потребители сърфират през мобилните си телефони.
Статистиката обаче показва, че броят на интернет потребителите в селските райони остава много малък – едва една трета от общия брой. Експертите смятат, че причината за това е, че жителите на тези райони нямат достатъчно компютърни умения или просто не проявяват интерес.
Част от технологичните компании в Китай, като инвестиционния холдинг Tencent и гиганта в електронната търговия Alibaba, се наложиха през последните години в списъка на мастодонтите в мрежата с капитализация от милиарди долари.
Това се дължи на бума на онлайн продажбите, които през 2015 г. са се увеличили с 33% до 522 млрд. евро, или близо 13% от всички продажби на дребно в страната за цялата година.
През миналата година 413 млн. интернет потребители в страната са извършили онлайн покупки, допълва информационният център.
(БТА)


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали