В началото на септември редица TikTok звезди, повечето в началото на 20-те си години, се събират в Zoom разговор, за да поговорят по важен въпрос: Трябва ли да се обърнат към правителството на САЩ?
След още дискусии Дъг Марланд, 23-годишен комик от Ню Джърси, вдига ръка, за да се присъедини към съдебен процес, който се противопоставя на заповедта на администрацията на Доналд Тръмп да забрани приложение. Двама други – музикантът Алек Чеймбърс и модният дизайнер Козет Ринаб, също са доброволци.
Взети заедно, тримата имат общо 7,4 млн. последователи в TikTok и изкарват прехраната си от приложението. В жалбата се твърди, че забраната ще означава загуба на доходите им и ограничаване на възможността да изразяват себе си.
Делото почти не привлече внимание, когато беше заведено в съд в Пенсилвания. Звездите на TikTok в крайна сметка надделяха и случаят стана централен в създаването на път, по който приложението да запази присъствието си в САЩ, където в момента се използва почти всеки трети американец.
Всичко изглежда като обикновена акция на потребители, но не е такава. Зад кулисите правните действия са били дирижирани от TikTok и компанията ѝ майка ByteDance, твърдят източници, запознати с въпроса, пише Wall Street Journal. Те са подготвили ищците инфлуенсъри, свързали са ги с водещ адвокат и са им помогнали в оформянето на правната стратегия, допълваща отделен иск, който компанията е завела сама, посочват източниците.
Това беше необичаен обрат в една геополитическа бизнес сага, която започна това лято и продължава с незавършили преговори за предварителна сделка, която включва Oracle и Walmart, които да вземат дялове от TikTok.
ByteDance и нейните потенциални американски партньори са оптимисти, че ще успеят да завършат споразумението в близките седмици, коментират източници, запознати с техните дискусии. В сряда администрацията на президента Доналд Тръмп даде на ByteDance една седмица удължаване на срок за финализиране на сделката, с което крайният срок беше изместен за 4 декември.
През август Тръмп подписа заповед, която призовава за спирането на TikTok, ако тя не бъде продадена на американска компания. Администрацията обяви, че се опасява, че ByteDance може да споделя информация за американските потребители с китайското правителство. Компанията е категорична, че никога не би го направила.
Първото съдебно отсъждане в полза на TikTok беше свързано с нейния собствен иск. Тя твърди, че първоначалната забрана за сваляне или обновяване на приложението, наложена от Министерството на търговията, ще навреди на бизнеса на компанията. На 27 септември съдия Карл Никъл от Американския окръжен съд във Вашингтон, определи, че правителството вероятно е престъпило правомощията си във връзка със закона за националната сигурност. Правителството обжалва, а случаят все още се разглежда.
На 30 юни съдия Уенди Бийтълстоун от федералния съд в Пенсилвания отсъди по делото на инфлуенсърите. Тя блокира рестрикциите на Министерството на търговията, които щяха да забранят на американски компании да включват TikTok в магазините си за приложения – ход, който щеше да направи услугата на практика неизползваема в Съединените щати.
„Без достъп до приложението TikTok, ищците биха загубили достъп до всички тези последователи, както и до професионалните възможности, които получават от TikTok”, посочва съдия Бийтълстоун в решението си.
Американското правителство оспори и това решение. То коментира, че твърденията на ищците безсмислени и обяви, че техните искания за блокиране на забраната „със сигурност биха нарушили правомощията на президента да блокира икономически трансакции между предприятия с чуждестранен произход по време на обявената извънредна ситуация по отношение на националната сигурност“.
В изявление временният ръководител на TikTok Ванеса Папас заяви, че компанията застава зад своята общност.
Една от целите на ByteDance през последните месеци беше да отблъсне атаката на американското правителство, залагайки, че властите ще започнат да обръщат по-малко внимание на казуса с наближаването на изборите, твърдят източниците.
Юридическите усилия на ByteDance бяха предназначени да отблъснат по-сериозните наказателни действия от страна на администрацията на Тръмп, дори докато тя се боди за сделка, която да задоволи властите. Каквато и да е сделката, тя в крайна сметка ще изисква подписа на американския президент.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
преди 5 години Звездите на TikTok са били ключова част от стратегията на TikTok срещу САЩ Оффффф!Враговете на Сияйният Град на Хълмасамо денонощно планове кроят как да му драснат клечката!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар