IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новата любима социална мрежа Clubhouse расте, а с нея и проблемите, които носи

Платформата се превръща в място на все по-голямо разделение, което притеснява част от потребителите

08:41 | 27.01.21 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Първоначално Салавиц иска да види какви политики сам може да добави самият екип на Clubhouse. Но поведението ѝ се променя след Йом Кипур – само няколко седмици, след като тя се присъединява към платформата. В този ден тя създава целодневен разговор за изкуплението. По-късно същата вечер се появява друга дискусионна стая, наречена „Антисемитизъм и култура на чернокожите“, в която участниците си разменят антисемитски реплики.

Еврейските слушатели посочват, че думите на някои от събеседниците са изключително болезнени, тъй като разговорът се провежда в най-свещения ден на годината. Bloomberg News и други медии отразиха случилото се, но Салавиц разбира, че темата може бързо да отиде на заден план, ако не бъде обсъждана публично. Тя вярва, че приложението трябва да бъде по-отговорно, но не може да разчита, че Clubhouse ще го стори.

Ето защо тя започва да изпраща директни съобщения в Twitter до репортери, предлагайки им покани за Clubhouse. Един от репортерите, които Салавиц вкарва в платформата, е Татяна Уок-Морис. Тя пише статия за Vanity Fair за това как дизайнът на приложението позволява на расистки и ислямофобски идеи да бъдат разпространявани, дори от добре познати потребители.

Медийното внимание повдигна въпроса за това колко голяма неприкосновеност може да се очаква от едно приложение, работещо само на база покани, особено когато участниците в него са известни личности.

Салавиц не е сигурна, че нейните покани реално ще доведат до сериозни резултати отвъд отразяването на неща, свързани с Clubhouse. Тя се колебае дали постига целта си или ефектът е точно обратният. „Може ли журналистиката да адресира това или усложнява въпроса?“, коментира тя, питайки се дали всъщност не служи повече като неплатен пиар на компанията.

Трудно е да се разбере как може да се окаже натиск върху нововъзникващ стартъп като Clubhouse, така че той да направи промени, твърди Лий Хъниуел, главен изпълнителен директор на Tall Poppy – фирма, която помага на работодателите да пазят служителите си от онлайн тормоз.

„Те нямат рекламодатели, все още не са започнали да монетизират, имат огромни средства“, посочва тя. Но Хъниуел, която е и приятел на Салавиц, твърди, че независимо от това дали засилващото се присъствие на репортери в Clubhouse води до промени в политиката, то трябва да даде на хората по-ясно разбиране за разговорите, които се случват в платформата, посещавана от част от най-големите имена в технологиите, политиката и медиите.

„Колкото повече журналисти са там, за да видят това, толкова по-малко вероятно е да могат да го позволят“, коментира Салавиц по повод неподходящата реч. „Никога не съм срещала по-пристрастяващо или по-радикализиращо приложение, или такова, което насърчава повече мигновена близост“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 0
redcretin
преди 3 години
Точно това приложение разчита на усещането на разни хорица за елитарност - достъпно е само през iPhone и т.н. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
evlogi
преди 3 години
Тия т.нар.социални мрежи са основната причина за разделението между хората.Отдавна съм забелязал,че в тях смислен диалог или дебат е невъзможен и неизбежно се стига до някакви личностни обиди и задължително разделяне на лагери.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още