Придобиването на стартъпа за потребителски услуги Kustomer от Facebook може да бъде обект на подробно разглеждане от страна на Европейския съюз, след като Австрия поиска от европейските власти да се заемат със случая, обяви Европейската комисия (ЕК), цитирана от Ройтерс.
Това се случва в момент, в който европейският антимонополен регулатор се опитва да провери повече сделки за технологични, фармацевтични и биотехнологични стартъпи, изпращайки предупреждение към технологичните гиганти, критикувани заради придобиванията, при които купуват конкуренти с цел да ги заличат.
Най-голямата социална мрежа в света обяви споразумението за Kustomer през ноември. То може да ѝ помогне да разшири чат приложението си WhatsApp, което се радва на скок на потреблението по време на пандемията от Covid-19.
Facebook поиска одобрение на сделката от австрийската агенция по конкуренцията на 31 март.
„Можем да потвърдим, че сме получили искане за сезиране от Австрия“, коментира говорителка на Европейската комисия.
Други национални регулатори имат 15 работни дни да информират органите по конкуренцията в ЕС дали и те искат сделката да бъде подробно разгледана.
„След изтичането на крайния срок останалите държави членки да се присъединят към искането ЕК има 10 работни дни, за да реши дали да приеме, или да отхвърли желанието им“, коментира говорителката.
Facebook заяви, че сделката ще донесе повече иновации за бизнеса и потребителите в едно динамично и конкурентно поле.
„Очакваме с нетърпение да покажем на регулаторите, че Facebook и Kustomer ще предложат повече възможности за избор и по-добри услуги чрез тази проконкурентна сделка“, твърди говорител на Facebook.