IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Threads детронира ChatGPT и стана най-бързо растящата онлайн платформа

Конкурентът на Twitter натрупа 100 млн. потребители само за пет дни

10:20 | 11.07.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Paul Hanna/Bloomberg
Снимка: Paul Hanna/Bloomberg

Threads, конкурентът на Twitter, пуснат от Meta Platforms, премина границата от 100 млн. регистрации за първите пет дни след премиерата си, обяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Услугата успя да детронира ChatGPT като най-бързо растящата онлайн платформа, постигнала това, предава Ройтерс.

Threads поставя рекорди по ръст на броя на потребителите от премиерата си в сряда. Популярни личности, политици и други се присъединяват към социалната мрежа, разглеждана от анализатори като първата сериозна заплаха за микроблогинг платформата на Илон Мъск.

„Това е предимно органично търсене, като дори не сме започнали много промоции“, коментира Зукърбърг в публикация в Threads, в която обявява постижението.

Достигането на 100 млн. потребители от услугата беше значително по-бързо от това на ChatGPT, която се превърна в най-бързо растящото потребителско приложение в историята през януари – около два месеца след премиерата си, сочи проучване на UBS.

Twitter има близо 240 млн. монетизируеми дневно активни потребители към края на юли миналата година, показват последните официални данни на компанията преди Мъск да я придобие. Въпреки това данни от компании за уеб анализи подсказват, че потреблението е спаднало до днес.

Уеб трафикът на Twitter се е понижил с 11% спрямо предходната година в дните преди премиерата на Threads, в сравнение с 4% по-малко на годишна база през юни, твърдят от Similarweb.

В неделя в Twitter Матю Принс, главният изпълнителен директор на фирмата за интернет инфраструктура Cloudfare, сподели графика, показваща подобна траектория, и заяви, че трафикът на Twitter „потъва“.

В понеделник главният изпълнителен директор на Twitter Линда Якарино заяви, че миналата седмица платформата е записала „най-големия си ден по потребление“ от февруари насам, без да разкрива повече подробности. „Има само ЕДИН Twitter”, туитна тя.

 

 

От своя, страна, Мъск написа: „Смятам, че може да достигнем исторически рекорд тази седмица“.

Въпреки че Threads не е първият опит да се оспори позицията на Twitter, други конкуренти като Mastodon, Bluesky, Truth Social и T2 на този етап остават сравнително малки.

Mastodon има около 7,7 млн. потребители общо, макар че под 2 млн. са активно ползващите платформата, показват дневните данни за потребителите, които платформата предоставя.

BlueSky, нова платформа, подкрепена от бившия съосновател на Twitter Джак Дорси, има 265 хил. регистрирани потребители от пускането на бета версията си през февруари, достъпна само с покани, като в списъка с чакащите има още около 2 млн. души, твърди неин говорител.

Две социални мрежи се насочиха около политическите теми, привличайки консерваторите – GETTR и Truth Social. Последната е основана от предходния американски президент Доналд Тръмп. GETTR има около 144 хил. потребители месечно, а Truth Social – около 607 хил., показват данни на Similarweb.

GETTR и Truth Social не са отговорили веднага на запитването за коментар.

Мъск отговори на появата на Threads с подигравки и заплаши да съди Meta, обвинявайки я, че е използвала търговски тайни на Twitter и друга конфиденциална информация за създаването на приложението.

Според експерти по право това ще бъде трудно за доказване.

Threads, както други конкуренти, залага на разклатеното положение на Twitter. Платформата позволява правенето на публикации с до 500 знака и поддържа линкове, снимки и до 5-минутни видеа.

Приложението също така няма функция за изпращане на директни съобщения и няма десктоп версия, на каквато определени потребители, като бизнес организациите, разчитат.

Освен това на този етап не разполага с хаштагове и функция за търсене на ключови думи, което ограничава привлекателността му сред рекламодателите.

И все пак анализатори твърдят, че кризата в Twitter, включително недоволството срещу наскоро обявените ограничения в броя на туитовете, които потребителите могат да виждат, може да помогне на Threads да привлече тези групи.

В момента в Threads няма реклами, а Зукърбърг заяви, че компанията ще мисли за монетизация след като има ясен път до достигането до 1 млрд. потребители.

Миналата седмица ръководителят на Instagram Адам Мосери заяви, че Meta не се опитва да замени Twitter, а целта на Threads е да се фокусира върху по-леки теми, като спорт, музика, мода и дизайн.

Цената на акциите на Meta се повиши с 1,2% в понеделник, а от началото на годината е записала над 140% ръст.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:20 | 11.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още