Маркетинговите агенции за инфлуенсъри в Европа преживяват бум, докато марките пренасочват разходите си за реклама от традиционните медии към социалните мрежи. Финансовото въздействие вече е очевидно в приходите им, тъй като „икономиката на създателите“ отговаря на начина, по който потребителите използват онлайн платформи като Instagram, YouTube и TikTok, за да се информират що се касае до покупки, пише Financial Times.
Сега се очаква целият сектор за създаване на съдържание да удвои размера си до 2027 г., достигайки близо половин трилион долара, сочи прогноза на Goldman Sachs.
„Пазарът се разви, ние сме много по-професионални като индустрия, а възвръщаемостта на инвестицията, когато инфлуенсър маркетингът е направен добре, е невероятна“, твърди Томас Ангерер, съосновател на BeInfluence – базирана в Белгия агенция, която е класирана на 58-о място в най-новия списък FT 1000 на най-бързо развиващите се компании в Европа. Това е една от деветте компании, специализирани в инфлуенсър маркетинг, които попадат в списъка.
BeInfluence, която е основана през 2017 г., през последната година е увеличила приходите си до 4 млн. евро, казва Ангере, а прогнозата ѝ е да генерира до 7,5 млн. евро през 2024 г. По думите му новодошлите в социалните мрежи са подпомогнали растежа, като Европейската комисия и френското правителство, които сега са клиенти на агенцията.
Този успех отразява една голяма промяна в медийното потребление. Делът на хората в Обединеното кралство, които всяка седмица гледат традиционна телевизия, се е свил по-бързо от всякога през миналата година, твърди медийният регулатор Ofcom. Това се е случило, тъй като публиката се е насочила към дигитални услуги като социалните мрежи и стрийминга в търсене на развлечения.
Компанията за пазарни проучвания Mintel установи, че 69% от младежите на възраст 16-24 години, които следват личности в социалните мрежи, прекарват повече време в гледане на тяхно съдържание онлайн, отколкото в гледане на телевизия.
„Хората изпитват умора от вземане на решения и алгоритмите за крати видеа възнаграждават това, че не трябва да вземат решение какво да гледат, за разлика от телевизията“, казва Ребека Макграт, директор Медии и технологии в Mintel.
„Наблюдаваме растеж, отчасти поради промените във форматите на платформата, като кратките клипове стават все по-важни в социалните мрежи. Това означава, че потребителите имат по-пасивно преживяване в социалните мрежи, вместо да бъдат активно публикуващи, което спомага за улесняване на популярността на инфлуенсърското съдържание“, обяснява тя.
Нейното проучване установило, че финансовият избор на 28% от младежите на възраст 16-24 години, които следват личности в социалните мрежи, е бил повлиян от поне един от тези хора.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си