Бяха нужни 11 години, откакто Facebook придоби WhatsApp за 19 млрд. долара, но Meta най-сетне въвежда реклами в услугата. Това бележи голяма промяна в приложението, чиито основатели избягваха рекламите, пише CNBC.
Днес Meta обяви, че бизнесите вече могат да пускат т.нар. статус реклами в WhatsApp, които подтикват потребителите да взаимодействат с рекламодателите чрез чат функциите на приложението. Рекламите ще се показват само на потребители в раздела „Актуализации“ на WhatsApp, за да се отделят промоциите от личните разговори на хората. Освен това Meta ще започне да монетизира функцията „Канали“ на WhatsApp чрез реклами в търсенето и абонаменти.
Дебютът на рекламите в чат приложението представлява важна стъпка в плановете на главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг да направи WhatsApp „следващата глава“ в историята на компанията, както сподели той пред CNBC през 2022 г. Ходът за монетизирането на WhatsApp идва на фона на нашумелия антитръстов казус на Meta с Федералната търговска комисия относно големите придобивания на WhatsApp и Instagram от страна на технологичния гигант.
Meta вече позволява на рекламодателите да пускат т. нар. реклами с кликване за изпращане на съобщение във Facebook и Instagram, които насочват потребителите към WhatsApp, където те могат директно да си общуват с конкретния бизнес. Съобщенията между марки и потребители „трябва да бъдат следващият стълб на нашия бизнес“, каза Зукърбърг пред анализатори през април, добавяйки, че WhatsApp вече има над 3 млрд. потребители месечно, включително „повече от 100 млн. души в САЩ и бързо расте там“.
Сега компаниите могат да пускат този вид реклами в самия WhatsApp. Новите реклами се показват в раздела „Актуализации“ на потребителя, в рамките на функцията „Статус“ на този раздел, която може да се използва за споделяне на снимки, видеоклипове и текст, които изчезват след 24 часа, подобно на Instagram Stories.
Откакто Meta придоби WhatsApp през 2014 г., популярното чат приложение продължава да расте глобално. Но за разлика от Facebook, Instagram, а наскоро и Threads, WhatsApp никога не е разрешавал реклами.
Съоснователите на WhatsApp Ян Кум и Брайън Актън публично изразиха презрението си към рекламната индустрия и дуото напусна Facebook, след като се появиха слухове, че е влязло в конфликт с ръководители, които са били нетърпеливи да внедрят реклама в приложението, както и други практики, които те са избягвали.
Компанията не разкрива конкретните приходи от продажби на WhatsApp, но анализаторите преди това оцениха приходите на услугата на между 500 млн. и 1 млрд. долара. Тези средства са от таксуване на бизнеса за инструменти и услуги, така че да могат да изпращат съобщения на клиенти в приложението.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция