Бяха нужни 11 години, откакто Facebook придоби WhatsApp за 19 млрд. долара, но Meta най-сетне въвежда реклами в услугата. Това бележи голяма промяна в приложението, чиито основатели избягваха рекламите, пише CNBC.
Днес Meta обяви, че бизнесите вече могат да пускат т.нар. статус реклами в WhatsApp, които подтикват потребителите да взаимодействат с рекламодателите чрез чат функциите на приложението. Рекламите ще се показват само на потребители в раздела „Актуализации“ на WhatsApp, за да се отделят промоциите от личните разговори на хората. Освен това Meta ще започне да монетизира функцията „Канали“ на WhatsApp чрез реклами в търсенето и абонаменти.
Дебютът на рекламите в чат приложението представлява важна стъпка в плановете на главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг да направи WhatsApp „следващата глава“ в историята на компанията, както сподели той пред CNBC през 2022 г. Ходът за монетизирането на WhatsApp идва на фона на нашумелия антитръстов казус на Meta с Федералната търговска комисия относно големите придобивания на WhatsApp и Instagram от страна на технологичния гигант.
Meta вече позволява на рекламодателите да пускат т. нар. реклами с кликване за изпращане на съобщение във Facebook и Instagram, които насочват потребителите към WhatsApp, където те могат директно да си общуват с конкретния бизнес. Съобщенията между марки и потребители „трябва да бъдат следващият стълб на нашия бизнес“, каза Зукърбърг пред анализатори през април, добавяйки, че WhatsApp вече има над 3 млрд. потребители месечно, включително „повече от 100 млн. души в САЩ и бързо расте там“.
Сега компаниите могат да пускат този вид реклами в самия WhatsApp. Новите реклами се показват в раздела „Актуализации“ на потребителя, в рамките на функцията „Статус“ на този раздел, която може да се използва за споделяне на снимки, видеоклипове и текст, които изчезват след 24 часа, подобно на Instagram Stories.
Откакто Meta придоби WhatsApp през 2014 г., популярното чат приложение продължава да расте глобално. Но за разлика от Facebook, Instagram, а наскоро и Threads, WhatsApp никога не е разрешавал реклами.
Съоснователите на WhatsApp Ян Кум и Брайън Актън публично изразиха презрението си към рекламната индустрия и дуото напусна Facebook, след като се появиха слухове, че е влязло в конфликт с ръководители, които са били нетърпеливи да внедрят реклама в приложението, както и други практики, които те са избягвали.
Компанията не разкрива конкретните приходи от продажби на WhatsApp, но анализаторите преди това оцениха приходите на услугата на между 500 млн. и 1 млрд. долара. Тези средства са от таксуване на бизнеса за инструменти и услуги, така че да могат да изпращат съобщения на клиенти в приложението.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО