Съоснователят на WhatsApp Брайън Актън заяви, че преди да бъде продадена чат компанията, тя не е имала планове за създаване на функции за социални мрежи, които да се конкурират с Facebook. Това твърдение може да засили защитата на Meta, докато тя се сблъсква с все по-сериозни федерални антимонополни обвинения, пише Bloomberg.
„Нямахме никаква амбиция да изграждаме функционалности, подобни на списъка с новини или други като тези на Facebook“, заяви Актън, докато свидетелства пред федералния съд във Вашингтон. Той също така заяви, че WhatsApp е можела да се придържа към абонаментния бизнес, вместо да продава таргетирани реклами, ако услугата беше останала независима.
Коментарите на Актън са част от антимонополния процес на Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ срещу Meta Platforms, който е в шестата си седмица. Агенцията твърди, че Meta е създала незаконен монопол върху социалните мрежи благодарение на придобиванията на WhatsApp и Instagram преди повече от десетилетие, като сега службата иска да раздели компанията. Meta оспори твърденията и каза, че е изправена пред огромна конкуренция от няколко компании, включително TikTok и Apple.
Придобиването на WhatsApp е ключова част от делото, а адвокатите на FTC твърдят, че Meta е разглеждала чат приложението като реален конкурент в социалните мрежи, преди да го придобие през 2014 г. след оферта за 19 млрд. долара. Въпреки че WhatsApp не е предлагала функции като тези на социалните мрежи по това време, то е представлявало приложение за размяна на лични съобщения. Според адвокатите на FTC подобни опции е имало в няколко конкурентни приложения на социални мрежи по същото време.
„Най-големият конкурентен вектор за нас е някоя компания да създаде чат приложение за комуникация с малки групи хора и след това да го трансформира в по-широка социална мрежа“, пише главният изпълнителен директор на Meta Зукърбърг до борда на директорите на компанията през февруари 2013 г., когато компанията още се казва Facebook.
Зукърбърг е ухажвал съоснователя на WhatsApp Ян Кум повече от година преди сделката, докато Meta е следила внимателно растежа и набора от функции на няколко мобилни приложения за чат, включително WhatsApp, показват документи.
Междувременно адвокатите на Meta твърдят, че WhatsApp не е имал планове да навлиза в социалните мрежи или да започне конкурентен рекламен бизнес. Ръкописна бележка от Актън, която гласи: „Без реклами! Без игри! Без трикове!“, беше показана в съда по-рано по време на процеса, а бивши служители и членове на борда свидетелстваха, че не е имало планове за подобни функции. Актън беше призован от Meta да свидетелства във вторник, за да подчертае този момент.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа