Съоснователят на WhatsApp Брайън Актън заяви, че преди да бъде продадена чат компанията, тя не е имала планове за създаване на функции за социални мрежи, които да се конкурират с Facebook. Това твърдение може да засили защитата на Meta, докато тя се сблъсква с все по-сериозни федерални антимонополни обвинения, пише Bloomberg.
„Нямахме никаква амбиция да изграждаме функционалности, подобни на списъка с новини или други като тези на Facebook“, заяви Актън, докато свидетелства пред федералния съд във Вашингтон. Той също така заяви, че WhatsApp е можела да се придържа към абонаментния бизнес, вместо да продава таргетирани реклами, ако услугата беше останала независима.
Коментарите на Актън са част от антимонополния процес на Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ срещу Meta Platforms, който е в шестата си седмица. Агенцията твърди, че Meta е създала незаконен монопол върху социалните мрежи благодарение на придобиванията на WhatsApp и Instagram преди повече от десетилетие, като сега службата иска да раздели компанията. Meta оспори твърденията и каза, че е изправена пред огромна конкуренция от няколко компании, включително TikTok и Apple.
Придобиването на WhatsApp е ключова част от делото, а адвокатите на FTC твърдят, че Meta е разглеждала чат приложението като реален конкурент в социалните мрежи, преди да го придобие през 2014 г. след оферта за 19 млрд. долара. Въпреки че WhatsApp не е предлагала функции като тези на социалните мрежи по това време, то е представлявало приложение за размяна на лични съобщения. Според адвокатите на FTC подобни опции е имало в няколко конкурентни приложения на социални мрежи по същото време.
„Най-големият конкурентен вектор за нас е някоя компания да създаде чат приложение за комуникация с малки групи хора и след това да го трансформира в по-широка социална мрежа“, пише главният изпълнителен директор на Meta Зукърбърг до борда на директорите на компанията през февруари 2013 г., когато компанията още се казва Facebook.
Зукърбърг е ухажвал съоснователя на WhatsApp Ян Кум повече от година преди сделката, докато Meta е следила внимателно растежа и набора от функции на няколко мобилни приложения за чат, включително WhatsApp, показват документи.
Междувременно адвокатите на Meta твърдят, че WhatsApp не е имал планове да навлиза в социалните мрежи или да започне конкурентен рекламен бизнес. Ръкописна бележка от Актън, която гласи: „Без реклами! Без игри! Без трикове!“, беше показана в съда по-рано по време на процеса, а бивши служители и членове на борда свидетелстваха, че не е имало планове за подобни функции. Актън беше призован от Meta да свидетелства във вторник, за да подчертае този момент.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан