IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Бъг в рекламния софтуер донесе по-слаби приходи на Snap

Цената на акциите на компанията се понижи с цели 17% по време на следборсовата търговия

10:09 | 06.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Цената на акциите на Snap се понижи по време на следборсовата търговия, след като собственикът на приложението за споделяне на снимки Snapchat призна за забавяне на растежа на приходите от реклама, отчасти поради технически проблем с инструментите за закупуване на реклама по-рано тази година, пише Bloomberg.

Късно снощи компанията отчете приходи от продажби за второто тримесечие, които се оказаха под средната прогноза на Wall Street, а по-късно в разговор с инвеститори заяви, че рекламните ѝ приходи, които са се увеличили с 9 на сто през първото тримесечие, сега растатс темп от 3 до 4 на сто.

Цената на акциите, която се е понижила с 13% от началото на годината, отстъпи с повече от 17% по време на следборсовата търговия. Преди това книжата приключиха търговията в Ню Йорк на ниво от 9,39 долара.

Приходите през тримесечието до края на юни се оказаха под натиск, след като компанията пусна актуализация на рекламния си търг, което неволно позволи на рекламодателите да купуват реклами на „значително намалени цени“, обяви Snap. Този проблем е отстранен и „ръстът на приходите от реклама се е подобрил“, посочва компанията в писмо до акционерите. Технологичният гигант, който генерира около 90% от приходите си от реклама, прогнозира общи приходи от продажби за настоящия период, които вероятно ще бъдат по-високи от прогнозираните от анализаторите.

Snap и главният изпълнителен директор Евън Шпигел прекараха години в големи промени на рекламната технология на компанията, в опит да подобрят таргетирането на потребителите и да стимулират директните продажби. Тези промени помогнаха на Snap да надмине очакванията за приходите в шест от последните осем тримесечия преди отчета във вторник.

В писмото си до инвеститорите Snap подчертава рекламното си звено Sponsored Snaps, което доставя платени съобщения във входящата поща на потребителя, точно както съобщенията от приятели.

Същевременно Snap изгради бързоразвиващ се абонаментен бизнес, за да намали зависимостта си от реклама, която може да е колеблива, тъй като рекламните бюджети се коригират във времена на икономическа несигурност. Snapchat+, месечният абонаментен продукт на компанията, има почти 16 млн. платени абонати в сравнение с 15 млн. през предходното тримесечие. Броят се оказа по-висок от очакванията на анализаторите от Wall Street. Тези абонаменти съставляват по-голямата част от категорията „Други приходи“ на Snap, която достига 171 млн. долара през второто тримесечие, записвайки ръст от 64%.

Шпигел също така преструктурира инженерните екипи на Snap, за да се „приравнят“ към бизнес приоритетите на компанията, според писмото до акционерите. Като част от промяната старши вицепрезидентът по инженерните въпроси Ерик Йънг напуска компанията.

Snap отчете 1,345 млрд. долара приходи от продажби за тримесечието, приключило на 30 юни. Това е малко под очакваните от анализаторите 1,35 млрд. долара. Приходите за третото тримесечие ще бъдат между 1,48 и 1,51 млрд. долара.

Базираната в Санта Моника, щата Калифорния, компания отчете нетна загуба от 262,6 млн. долара, или 16 цента на акция, за второто тримесечие. За сравнение, година по-рано Snap записа загуба от 248,6 млн. долара, или 15 цента. Броят на активните потребители, които се появяват дневно в приложението, се е увеличил с 9% до 469 млн. за периода, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 468,1 млн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 06.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още