Медийни групи, сред които Washington Post, The Economist и Trinity Mirror, са подписали списък от стандарти за отразяване на новини, създадени, за да направят по-лесно разграничението между истинските и фалшивите новини, пише Financial Times.
The Trust Project, консорциум от 75 организации, кои са постигнали съгласие за осем основни показателя, целящи да покажат етиката на медиите, след като са интервюирали представители на обществото относно техните притеснения за доверието към новините.
Принципите включват споделяне на информация кой финансира медиите, как се правят корекциите и дали статиите са новини, мнения или спонсорирано съдържание.
Google, Facebook, Bing и Twitter вече ще използват тези индикатори, за да отбелязват качествената журналистика чрез знак за доверие. Някои медии ще изберат да поставят дори знак, наречен „Trust Mark”, за да покажат участието си в проекта.
Сали Леърман, журналист, който ръководи проекта от Markkula Center for Applied Ethics в Santa Clara University, твърди, че всичко това е започнало още преди притесненията относно фалшивите новини и влиянието им върху изборите в САЩ през миналата година.
Стартиран през 2014 г., проектът има за цел да намери начин да използва алгоритмите, от които много директори на медии се страхуват.
„Това наистина е първият път, в който виждаме медии да се обединяват по този начин, за да се справят с кризата с доверието в новините“, коментира тя. „За мен като журналист това е особено важно, заради ролята, която журналистите играят във всички решения, които взимаме за нашите животи – от ежедневните до това как работят правителствата“.
Самите технологични компании са под натиск да открият начин да подкрепят журналистиката, докато фалшивите новини и кампаниите за дезинформация се разпростират все повече.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 8 години Даже им предлагам да маркират новините със снимка на Гьобелс за фалшиви новини и със снимка на Едуард Бернайс за правилните новини.Някои медии ще изберат да поставят дори знак, наречен Trust Mark, за да покажат участието си в проекта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар