IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba върви уверено към IPO в САЩ

Очаква се китайската компания да пусне акции на борсата в Ню Йорк в началото на 2014 г.

12:12 | 22.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Alibaba върви уверено към IPO в САЩ

Всички притеснения, че Alibaba – най-голямата китайска компания за електронна търговия, няма да може да пласира свои акции в САЩ, изглежда остават в миналото, пише Financial Times. 

Компанията, която се готви за първично публично предлагане през следващите месеци, е получилa уверениe от Нюйоркската фондова борса и Nasdaq, че партньорството ще бъде осъществено съгласно правилата на двете борси.

Според съобщения в медиите, потвърдени от анонимен източник, запознат с въпроса, Alibaba ще бъде в състояние да се превърне в публично дружество със структурата, която не бе одобрена по-рано от Хонгската борса. Представители на Нюйоркската фондова борса, Nasdaq и Alibaba отказаха да коментират по темата.

Компанията за онлайн търговия на дребно, която е оценявана на повече от 60 млрд. долара, реши да се листне на борсата в Ню Йорк след няколкомесечните опити за стартиране на процедура в Хонконг. Причина за отказа в китайската автономна територия бе, че основателят Джак Ма и група от 27 други инвеститори пожелаха сами да определят по-голямата част от членовете на борда на директорите, въпреки че притежават едва около 10 на сто от компанията.

В САЩ основателите на технологични компании, включително Google и Facebook, успяват да запазят контрола върху ключовите решения след излизането си на борсата чрез издаване на различни по вид акции. 

Запознат със ситуацията източник заяви, че Alibaba планира стартиране на първичното публично предлагане в началото на 2014 г. С оглед на забавянето на задействането на процедурата обаче IPO-то може да се забави и след споменатия срок.

Въпреки това инвеститорите продължават да се вълнуват от възможността за закупуване на дял от китайския пазар за електронна търговия.

Продуктовото портфолио на Alibaba включва широк набор от сайтове за електронна търговия. Освен бизнес ориентираният Alibaba.com компанията разполага и със сайтовете за потребителските покупки TMall и Taobao. Порталът Alipay пък реализира повече от половината от всички онлайн транзакции в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:26 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още