Холивудският бизнес с домашно забавление отново пое в грешна посока. След две години на скромен растеж, приходите от гледане на филми у дома в САЩ отбелязаха спад с 1,8%, достигайки 17,8 млрд. долара през 2014 г., сочат данни на Digital Entertainment Group.
Лошите резултати миналата година са причинени от продължаващия спад в продажбите и наемането на физически копия на DVD-та, както и изненадващия спад в наемането на видео по заявка (VOD), пише Wall Street Journal.
След дългогодишен растеж наемите на видео по заявка през кабелните, сателитните и интернет доставчиците спаднаха с 6,7% до 1,97 млрд. долара миналата година.
"Пазарът на видео по заявка е толкова голям и важен... Толкова е ключов, че трябва да го накараме да започне да расте отново“, твърди Рон Сандърс, президент на подразделението за домашно забавление на Warner Bros.
Сред промените, които могат да дадат тласък на VOD, Сандърс посочва, че може да се заложи на по-прости потребителски интерфейси и още много други опции за наемането и гледането на филми на преносими устройства.
Приходите от домашни развлечения нараснаха с по-малко от 1% през 2013 г. и 2012 г.
Ръководителите на филмовите студиа обвързаха спада през 2014 г. със слабите бокс офис резултати на вътрешния пазар миналата година.
Ако филмите не са привлекли вниманието на хората в кината, ще има и по-малко търсене за гледането им у дома. Приходите в бокс офис класацията в Северна Америка през 2014 г. достигнаха 10,35 млрд. долара, отбелязвайки 5% спад спрямо 2013 г., когато бяха 10,92 млрд. долара, сочат данни на Retrak. Това е най-лошият резултат от 2011 г. насам. Пълните данни за годината все още не са на разположение.
Продажбите на DVD и Blu-ray дискове отбелязаха спад с 11% през 2013 г., тъй като потребителите продължават да се отказват от физическите носители.
Най-добрата новина за филмовата индустрия е, че тя се радва на 30% растеж в дигиталните продажби, които миналата година достигнаха 1,55 млрд. долара. Продажбите на филми от интернет компании като Apple и Comcast представляват най-печелившите сделки, свързани с домашното забавление. Ето защо студиата се фокусират върху растежа в тази посока.
За да стимулират дигиталните продажби, студиата редовно пускат заглавията си първо за продажба в интернет, а едва след това ги предлагат на DVD и VOD.
Най-популярното заглавие в категорията „забавление в дома“ през 2014 г. се оказа анимацията на Walt Disney “Замръзналото кралство“. След нея се нареждат „Игрите на глада: Възпламеняване“ на Lions Gate Entertainment Corp., “ЛЕГО: Филмът“ на Warner Bros., „Хобит: Пущинакът на Смог“, на Warner, както и „Пазители на Галактиката“ на Disney.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи